Det går men då får du inte dra ut kolvarna ur cylindern. bara backa ut kolven så du kan pressa ur kolvbulten och ta upp hela paketet utan att kolvringarna vrids ur läget som dom har rullat i
Går det att stoppa tillbaka kolvarna med samma ringar i cylindrarna efter att man bytt cylinderfotspackningen, eller är det något man bör byta?
Något annat man bör se över, utöver packningar, när man gör detta arbete?
Det går men då får du inte dra ut kolvarna ur cylindern. bara backa ut kolven så du kan pressa ur kolvbulten och ta upp hela paketet utan att kolvringarna vrids ur läget som dom har rullat i
OK. Tack.
Som du beskriver, fast omvänt, har jag tänkt är ett bra sätt att sätta tillbaka kolv och cylinder på, så då är det ju bara att låta bli att dra ur kolven.
Om man nu skulle råka dra ur kolven hela vägen, kan man sätta dit nya ringar utan att behöva hona cylindern?
NEJ har du dragit ut kolven ur cylindern är det till att hona och nya ringar
kanske räcker med samma storlek som sitter i då man alltid får fila lite för att få rätt spel
Inga som helst problem. Gjort det på min sportster ett antal gånger under 17 år och den har inte exploderat ännu. Tänk på att förskjuta ringarna en kvartsvarv ( öppningen) i förhållande till varandra.
I only want to live long enough to be a problem to my kids.
Bokmärken