Köp lägre dämpare som är progressiva är mitt tips. Exempel från amerikanska Progressive Suspension.
Du bibehåller inte bara väghållningen utan gör den bättre.
430 eller 440 serien
http://www.progressivesuspension.com...7&modelID=1041
hallå alla,,vet nån hur man sänker hojen på den smidigaste sättet och samtidigt bibehålla väghållingen,,tack i förhand
Köp lägre dämpare som är progressiva är mitt tips. Exempel från amerikanska Progressive Suspension.
Du bibehåller inte bara väghållningen utan gör den bättre.
430 eller 440 serien
http://www.progressivesuspension.com...7&modelID=1041
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Tycker själv att Vrod är låg i standard utförandet. Hur mycket hade du tänkt sänka den?
Live to ride, Ride to live.
hallå,sorry för mitt sena svar,har inte haft tid o svara,,,jo jag håller med dig att den redan är låg,men jag tror att v-roden hade sett mycket råare om man skulle sänka det typ 5cm till eller nåt,jag tror att den orginal är på 11cm hög,,nu e det så att jag har inte så mycket cash o lägga på andra dämpare,,där emot såg jag ett sänknings kit,vet ej vad det heter exakt,men det e typ nån slags klos eller vad man nu ska kalla det,hoppas ni fattar vad jag menar,,undrar om nån har gjort på detta sättet,har hört att man måste justera remen om man nu använder detta sättet,,,,
Du kan testa, inget slår riktiga dämpare men blocken är helt ok. Kört Dyna och Sportster med block utan problem.
1" är MAX du bör köra på din. 1.75 har jag testat på en NRS, inte bra, däcket tar i skärmen. Du bör även justera dina dämpare samtidigt så de blir hårdare, 1-2 klick ca. Att leka buss inte heller en god idé om inte personen väger max 50.
Du kan se bilder och läsa mer här inne. Keith Bertram som äger stället är mycket trevlig och hjälpsam!
http://www.tamarackmw.com/tamarack_051.htm
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
tack för svaret, dessa jag hittade ligger på ebay usa, 1" sänkning!
Dämpare skulle ju vara att föredra, men luftfjädring ligger i planerna om något år så känns onödigt!
"If everything seems under control, you´re just not going fast enough"
Hade varit nice om du kan ta förre och efter bilder.
Live to ride, Ride to live.
Min båge är sänkt 1" både fram och bak.
Jag har tack vare det skrapat i 3 gånger på vägbullor, en gång på en uppfart, en gång vid en garagesväng på en mack, och en gång i en rundel.
Men va fan, bågen är ju fräck nu ;-)
Det är mest ramrören som sitter på sidorna av bensintanken som tar i vid svängar. Lösning? kör försiktigt!
Ramrören under motorn tar i vägbulor. Detta löser man genom att köra försiktigt och lite på diagonalen.
Gaffeln sänks genom att man byter ut fjädrarna i gaffeln. Både dom "långa" fjädrarna och dom korta (som sitter under dämpkolven).
Man kan generellt säga att dom långa fjädrarna är 1" kortare och dom korta 1" längre.
Visserligen kortas gaffelns slag med 1" men det är inga problem. Den slår inte igenom.
Lägre än såhär kan det knappast bli!
Riktig bad@ass Lasse! kollade Garagebilderna oxo.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Jäklar, där hamnade man i underläge :-)
Riktigt jäkla fet. Bra jobbat. Lasse.
Vad är det för speglar du har?
"If everything seems under control, you´re just not going fast enough"
Kollar man in bilden noga så ser man (i alla fall jag ;-) att där är ca: 1tums fjädringsrörelse i gaffeln innan den slår i kronan. Den måste vara hård som sten.
Dämparna bak måste vara luftassisterade och sänkta till botten. Hur ser bågen ut när du skall köra med den??
Eller har jag fattat allt fel ?? :-)
Bokmärken