Ja men inte vi Nej men det är ju så tyvärr att det blir vanligt folk som får betala för andras misskötsel.
Fan så gött, lyckades precis kränga iväg lite grejor så jag fick in några tusen, dom läggs direkt på Bikeline
Ja men inte vi Nej men det är ju så tyvärr att det blir vanligt folk som får betala för andras misskötsel.
Fan så gött, lyckades precis kränga iväg lite grejor så jag fick in några tusen, dom läggs direkt på Bikeline
Menade att det är surt att om man bara missar att betala så blir det dyrt även om du inte kört fordonet. Men självklart kan inte dom veta att man inte kört, så visst är det bara att se till att betala så slipper man det, men det är tråkigt ändå när man är glömsk!
Väldigt tråkigt, jag håller med... men, man lär sig snabbt att inte vara glömsk.
The Older I Get, The Better I Was..
Idag skall jag hämta mina toppar hos fräsaren
Jag menar inte att det är fel att betala för sig. MEN denna myndighet kan dubblera sina avgifter om de så vill finns inget som kan stoppa dem. Jag tycker bara att avgifterna är orimliga. Att köpa en harley eller för övrigt något annat fordon är ju inte som att köpa mjölk, man gör inte det dagligen.Man borde rimligen få någon slags påminelse om att bilen/ hojen måste vara försäkrad.
"Amicus certus in re incerta cernitur" - I nöden prövas vännen.
Ta mig inte på orden, men jag har för mig att jag har läst att en enda olycka med invaliditet som följd kan kosta ett försäkringsbolag mellan 30-50 miljoner kronor.. EN olycka..
Jag har själv fått brev från Trafikförsäkringsföreningen, ett par gånger genom åren till och med. Bara att sparka sig själv i arslet och gå vidare.
Sent from my iPhone 4S using Tapatalk
The Older I Get, The Better I Was..
(låna dit citat kvarnstenen )Jag har själv fått brev från Trafikförsäkringsföreningen, ett par gånger genom åren till och med. Bara att sparka sig själv i arslet och gå vidare.
Så sant så, lider med dig Elexem
man lär sig av mistagen en eller två såna så kommer man ihåg att försäkra i tid så slipper man obehag av Trafikförsäkringsföreningen
Senast redigerat av Dempa den 2011-11-17 klockan 19:53.
Sitter på bruket å slöar sista nattskiftet på ett tag
Vaknat In till Hudiksvall om ett tag hämta frun och in till bolaget mina söner ska kanske hem också man vet ju aldrig så noga när det gäller dom, annars verkar det bli en bra dag I möra blir det älgjakt -2 grader i Iggesund idag
Nån som åkt på tullavgift från USA? Jag har beställt en hel del förr men aldrig åkt på nåt, men då har dom skrivit det som "gift". Om jag nu köper en jacka för dryga tusenlappen, från ett företag som vägrar skriva det som gåva, vad kan det bli att kosta, och är det att räkna med att det kostar eller gör dom stick "nedslag"? Försökte hitta nåt på Tullverkets sida men hittade inget specifikt.
Gåva är max $50 och är det adresserat FRÅN en firma i USA tar tullen det i 9 fall av 10 och då kvittar det vad avsändaren skrivit för värde...
Tullen har blivit mycket vassare på senaste tiden...
För att man ska en chans att klara sig får amerikanen INTE skicka med UPS, DHL, FEDEX eller liknande då åker man på tull och moms alltid.
USPS är det som gäller (amerikanska posten). Vissa vägrar dock att skicka med USPS. Priset är dessutom betydligt lägre med USPS. J&P Cycles tex, skickar inte med USPS längre = jättedyrt och man ser inte fraktkostnaden förrän man beställt varan
FRÅGA alltid innan.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Ok då vart den inte så lönsam längre, tackar för svaret!
Bokmärken