Resultat 1 till 20 av 26

Ämne: Startspärr, jag blir galen!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Vilken kod? Jag läste någonstans om det där men jag har ingen "blinkerskod". Har letat i manualen men inte hittat någonting om startspärr över huvud taget. Imorgon ska jag kontakta hd-verkstad. Hoppas de kan hjälpa mig. Tack för responsen. Med vänlig hälsning, h

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av harry davidson Visa inlägg
    Vilken kod? Jag läste någonstans om det där men jag har ingen "blinkerskod". Har letat i manualen men inte hittat någonting om startspärr över huvud taget. Imorgon ska jag kontakta hd-verkstad. Hoppas de kan hjälpa mig. Tack för responsen. Med vänlig hälsning, h
    Vilken årsmodell är det på din hoj?

    på min hoj var det iaf så att efter ca 3 veckor så går hojen över i ett strömsparläge och stänger av larmet.
    Då måste man slå in koden med blinkersknapparna.
    Koden ska följa med hojen.
    Standarkoden minns jag inte.
    Larmet (på min iaf) var lätt at byta ut mot ett vanligt blinkersrelä, men sen måste HD initialisera det nya reläet med.
    Hojen går inte att köra då så om man inte har släp får man göra det på plats typ.

  3. #3

    Tänkvärt!

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Vilken årsmodell är det på din hoj?

    på min hoj var det iaf så att efter ca 3 veckor så går hojen över i ett strömsparläge och stänger av larmet.
    Då måste man slå in koden med blinkersknapparna.
    Koden ska följa med hojen.
    Standarkoden minns jag inte.
    Larmet (på min iaf) var lätt at byta ut mot ett vanligt blinkersrelä, men sen måste HD initialisera det nya reläet med.
    Hojen går inte att köra då så om man inte har släp får man göra det på plats typ.
    Tack! Det du säger kan vara helt avgörande. Jag har varit på HD-butiken och pratat med dem om problemet. Enligt dem så är mitt "larm/startspärr" inte orginal på cykeln utan monterat efter inköp. Han menar att det inte finns någon blinkerskod till larmet som på HD-cyklar. Därmot är det du säger om blinkrelät väldigt intressant. Problemet uppstod nämligen efter att jag bytt blinkersrelä, då det förra lagt av. Är sådana här larm alltid kopplade via blinkrelät på något vis och att det blev något fel där vid byte. Måste kolla det.

Liknande ämnen

  1. startspärr
    Av supersport01 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-06-11, 21:46
  2. Hur många mil blir det i år tror???
    Av ViLa i forum Off Topic
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2012-09-17, 04:51
  3. Vänner, fan va trött man blir
    Av ViLa i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 08:02
  4. Hur många mil blir det på en säsong?
    Av admin i forum Omröstningstrådar
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 18:03
  5. Startspärrshelvete
    Av Benny i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 21:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •