VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
krökarna hitta jag på '#¤ biltema'*¤
Så här kan man oxo göra
har väl inte bestämt riktigt än vad det blir men troligen lättare kolvar med lite bättre komp och squish ytor, toppen skall vara bra på dom nya hojarna men jag får kika lite om man kan göra något där sen blir det kammar samt svarva upp spjällhuset en aning.
kommer inte göra dragracing hoj av den så kan man få närmare 90 rwhk så är jag mer än nöjd
Om man nu vill bygga från " skratch " hur fixar man till en lämplig jigg ? . Förslag någon ?
kom bara igåg att mappa eller bestycka om förgasaren när du gör om avgas systemet =)
Japp det är jätteviktigt, jag har en twin tec modul som kan logga dom senaste 40 minuterna AFR värde som jag tänkt använde som en grov justering, dock har jag inte fått mjukvara o kablar till min SE ST som är beställt av en vän i USA.
När ljuddämparen kommer på plats blir det nödvändigt att justera på ett eller annat sett om inte annat kommer jag av ren nyfikenhet åka upp o hälsa på Stefan i bänkrummet på Mek1.
Senast redigerat av Lasse.S den 2012-05-19 klockan 07:27.
När jag byggde ramen till min racehoj lånade jag en ramjigg byggd av klumpiga järnbalkar som jag tyckte var onödigt tungt.
det som krävs är ett stabilt justerbart fästa för styrhuvudet samt ett för bakaxeln och med hjälp av lod snören och laser är det "bara" till att bygga. har lite funderingar på en jigg som inte blir så klumpig men när den blir klar vet bara gudarna
Bokmärken