Bra idé. Vi hade en "Mitt garage"-tråd förra året, så det är bara att köra på i denna med verkstadsbilder.
Här är min verkstad, ett gästrum i en lägenhet där det byggs en hoj. Lack och ytbehandling görs på balkongen.
Alla sätt är bra, utom detta
Ett tråd förslag till Admin.
Hade varit kul o se lite justa verkstäder eller mek plats i förådet eller liknande bilder.
En snygg bänk eller verktygs tavla, lyft eller kompressorn ja ni fattar säkert vad jag menar.
Själv börjar jag med att bidra med min "sprängda" motor på arbetesbänken
Bra idé. Vi hade en "Mitt garage"-tråd förra året, så det är bara att köra på i denna med verkstadsbilder.
Här är min verkstad, ett gästrum i en lägenhet där det byggs en hoj. Lack och ytbehandling görs på balkongen.
Alla sätt är bra, utom detta
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Bra inlägg! oftasts när jag läser anonser så brukar jag blänga på bakgrunderna där korten är tagna. Så även här på forumet med medlemmars bilder! Det man ser i hallen säger en hel del
Det här var innan jag hade min fina verkstad som jag hyr i dag, höll till i en container som inte gick att vara i vintertid mer än nödvändigt så det var bara till att ta hem hojen i delar o bygga den i lägenheten
- - - Uppdaterad - - -
Måste väl var det mest naturliga som finns, göra ren motorblocken på diskbänken
För göra det enkelt för mig delar jag en facebook länk så får ni se vad jag pysslat på med i vinter
https://www.facebook.com/media/set/?...3&l=b6acbbf98b
Trägen vinner!
Mina momentnycklar, i den ena kan man döpa bulten och spara momentet i ett data program, lite överkurs eftersom det redan är gjort i verkstadshandboken
Tjena
Jiggen ser fin ut, har funderat själv på att tillverka en När jag byggde min racehoj lånade jag en av en hojbyggare, har lite planer på att bygga en ny ram och hoj och jiggarna är ju så förbannat tunga så det hade suttit fint att komplettera verktygslådan med en egen
Fyll gärna på med bilder på fortsättningen av hojbygget
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
For å få plass har jeg tatt i bruk forrådet;
Og den innerste delen av garasjen som heldigvis er så lang at jeg også får bilen inn.
Det er en radgarasje,så jeg har satt opp vegger på sidene slik at jeg kan bruke vinkelsliper mm. uten å sette fyr på naboenes skrotsamlinger.
Harleyen min er på vinterlagring i Karlstad som frigjör plass til andre prosjekt.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Ett fint garage/verkstad skapar ju självklart möjligheter men jag vet av egen erfarenhet och kompisar att det inte är alltid där dom finaste hojarna byggs, jag har haft allt från jobblokaler cykelrum, container, klubbverkstad till den kanonverkstad jag har nu, dock är det först i år som jag har riktig värme i den, är man bara tillräckligt intresserad av sin hoj ser man till att skapa mek möjligheter så man kan leva med sin hobby året runt om man så blir tvungen att ta in den i sitt vardagsrum jag gjorde 2007
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Det är stencoolt attt bygga i lägenheten...
Dock skakade frun här hemma på huvet när jag visade bild på det.
Intresse och bildseende sitter inte i lokalen, det sitter i huvet.
Men visst fasen är det enklare att ha bra garage och dessutom en tillflyktsort att fly ifrån familjen ibland.
/R
Bokmärken