Har inte Facebook... Har aldrig haft Facebook... Och kommer aldrig att skaffa Facebook...
Har alltid varit emot det mestadels eftersom jag är musiker och skriver mycket musik... Å gärna vill behålla copyright på låtarna jag skriver... Bandfoton... Allt annat som hör mitt musicerande till...
Och lägger jag inte ut mitt skapande på Facebook så finns det inte många anledningar kvar för mej att häcka där...
Jag gillar heller inte att Facebook sparar allt... Och då menar jag ALLT! ...som man skriver, gör eller vad som helst på Facebook... Det går heller inte att HELT radera sej från Facebook... Även raderade profiler sparas... Som jag sa, dom sparar allt! ...låter ungefär som det nazityskland gjorde när dom samlade in information om vad folk tyckte å tänkte... Vad kommer all den informationen att kunna användas till?! ...man är inte direkt anonym när man sitter där bakom sin skärm...
Prova att begära ut information från Facebook om er profil där... Stod i tidningen om en dam som gjorde det... Hon fick hem en lunta på över 800 sidor med pytteliten text om henne... Å hon hade inte varit med särskilt länge...
...näääää, jag vill nog gärna ha kvar mina åsikter, integritet för mej själv och även äga mina egna skapelser (speciellt eftersom jag tjänar pengar på dom) ett tag till... Så jag skiter i shitbook!!!
Sen får folk ha hur coola harleys på det skitstället dom vill... En Harley är i alla fall alltid coolaste när man sitter på den!!!
Bokmärken