Självklart kan vi både leverera och montera kammarna..... Cykeln kan köras i bänk direkt utan problem.
Däremot har jag svårt att säga vad SE204 gör.... inte så ofta jag kör cyklar med SE-kammar faktiskt.... Kolla med Onatop om han vet. Han har stenkoll på kammarna vad jag sett
Byter alltid lager... onödigt att chansa på en så enkel sak.... Kör ju en del S&S-kammar och där ingår nya kamlager t.o.m.
Mappad med Tuning Link ser jag
Hyggligt nöjd med bara en standard mapp och inte det bästa luftfiltret.
Senast redigerat av belsebub36 den 2012-09-20 klockan 21:00.
Bänkade Deluxen idag....67Hp / 109Nm ( Twin Cam 88B med CV40 och Big Sucker + Samson True Duals Longtails )
Nu ska motorn rivas för Big Bore och kammar + Mikuni HSR42.
Deluxe FLSTN
Tja! Har du pc V,SERT eller förgasare kurvan du fick är ju rätt normal för en TC88. Om du ska göra nå mer så läs på forumet om kammar samt comp och portning... Lycka till..
Hallå har lagt upp mina bänkningar i mina album. Dom finns här http://harleyforum.se/album.php?albumid=547
Her er de to siste kjöringene i benken i vår.. Den förste viste bare 70 hk (av totalt 6) og for hver justering ökte antall hk betydelig. Nöyaktig hva som er gjort med motoren kan jeg ikke finne ut uten å ta den fra hverandre,men man kan ihvertfall lese ut av testene at den har svärt hvasse kammer.
Den som har bygd motoren har bare kjöpt og montert en rekke deler uten å ha fått dem til å jobbe sammen noe en ökning på nesten 30 hk ved korrekt justering viser.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
För min del är toppeffekten oväsentlig.
Det som är viktigast för mig är effekten mellan 2000 och 5000 varv.
Är effekten av en trimning bara toppeffekt så är trimningen för rejsig för mig.
Vem ligger o kör på 6000 varv hela tiden???
Jeg kunne ikke värt mer enig med deg,Lars,men jeg kjöpte altså en sykkel som gikk dårlig.. den skjöt og hostet og når man skulle "dra på litt" så döde den istedenfor å öke.
Og når hestene först lå der så var det like godt å sette dem i arbeid.
Å ha et jevnt drag over hele registeret er bedre enn mye på toppen og hvasse kammer er en elendig ide om man ikke kjörer dragrace.
Jeg har bedt AC-Cycle om en pris på å bytte til mildere kammer siden den allikevel står der over vinteren og de jobber med saken. Man må jo måle kompresjon og vite litt om hva som er gjort med motoren som er ukjent og ikke sporbart da den er bruktimportert fra USA for noen år tilbake. Jeg har värt i kontakt med han som importerte den,men han visste lite.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Jag Tycker ju som TCKalle!!! vad har du för kammar och tum på motorn, du har ett bra vrid för du kan ju inte ha typ 130Nm på 1500 varv är den ok i stan lung och så åker du 90-100 km och den drar bra så låt den vara...
Jeg var nok litt rask når jeg sa at man kunne lese det ut av testpapiret jeg la inn for det ser jeg jo at ikke gir noen mening. Det ble gjort 6 kjöringer i benken i vår og 2 nye da jeg satte den dit for vinterlagring for den har ikke värt 100% i sommer. Et av problemene var at den döde litt på ca.2100 rpm og forklaringen på det fikk jeg at den ikke riktig fikk bestemt seg om når det skulle hoppes fra normaldyse til höyfartsdyse. (alle dyser er overstörrelser++) og bla. fant vi at vacuum bensinkranen ikke fungerte (rant rett igjennom) og at flottör og nål måtte skiftes etter å först ha prövd å justere nivået på flottoren og det var Benny Cooper på AC-Cycle som sa det var "mycket vassa kammar" og det måtte han nödvendigvis lese ut av Dyno-testene fordi motoren ble ikke tatt fra hverandre. Etter siste fixen har jeg ikke kjört den og kan bare håpe på at det fungerer når vi igjen ser våren.
Det er ganske sikkert en 103" og kammer vet jeg ikke.
Alle kjöringene ligger på AC-Cycles dator og i morgen skal jeg be dem maile dem til meg og legge dem her.
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Ta och fråga Onatop här på forumet han har goda erfarenheter på kammar ja typ allat på hd motorer..
Tjena! Har diskuterat med både Båging och Osten (här på hemmaplan) om uppgradering av min motor. Nu är det bestämt att det blir Andrews 54 kammar (drar visst bra mellan 2000-5000) till mitt S&S 106"kit. Det blir även portning av toppar 1,9"ventiler och SEST istället för PC5 som jag har nu. Osten gör detta i juni så det ska bli spännande och se resultatet
There are no problemsonly solutions
Bokmärken