Det slog mig plötsligt då jag som hastigast såg en annan tråd med säkerhets frågor! Just det ni nämnde tidigare i tråden, aphäng! Borde inte detta också räknas som en enorm säkerhetsrisk? Menar man "får" ju blodstopp i armarna, dvs man tappar förmågan att koppla, bromsa osv! Sen borde man ha platskåpor så man slipper stenskott på händer och överkropp! Kanske lika bra att man även har förbud på öppna hjälmar, man vet aldrig! Fan, det är absolut bäst om alla körde bil i stället haha...
(läs detta med enormt mycket kärlek och ironi)
Antar att du vill sitta bekvämt...men det jag försöker beskriva handlar inte om det....utan om att kunna flytta vikten i kurvor för vi har så urbotat dåliga hojar som inte går att lägga så mycket i kurvor för dom har dålig fjädring och är sänkta så fotpinnar o dylikt tar i för tidigt
Som så många redan nämnt, så handlar det ju om vad som passar en bäst. När jag hade min Street Bob, så hade jag mittmonterade fotpinnar samt Highway pegs. Pga att jag har långa ben, så var det skönt att kunna sträcka ut benen emellanåt. Körställningen med mittmonterat kändes onaturlig för mig, just pga mina långa ben...
På min nuvarande hoj, Wide Glide, så sitter det ju framflyttat original. Och jag kan inte påstå att kontrollen av hojen blivit sämre jämfört med Street Boben. Möjligtvis att den kändes lite svårare att köra i krypfart i början, men det är en vanesak. Numera känns det inte som ett problem.
Ute efter kurviga favoritvägen går det att köra lika fort som med Bob'en.
Känns som att midpegs är för stressade människor, framflyttat är lite mer chill. Men det är väl surt för en sportster roadster ägare att se nån gammal opraktisk och klumpig chopper få mer uppmärksamhet hans knäskrap i en rondell?
Fan , pinnar fram el. bak , hit & dit .. hade fotplattor på -42:an & det var som att ha träskorna nere i rullgruset redan vid 70km så jag är jävligt nöjd med framflytt på Dynan kan ja säga!
CS//
Bokmärken