Nä en Sportster rekommenderar jag inte om man skall skjutsa för det går bara några mil sen är det ont i baken, Sportster är mer en bus hoj och vad jag menade är att det optimala är en av varje och det var med glimten i ögat.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Måste hålla med Sanniz här, precis hemkommen från Sweden Custom Bike Meet i Sundsvall och jäklar va många tjejer som körde stora hojar typ Electra, och de körde som en hel karl (ursäkta liknelsen men kunde inte låta bli) och en massa killar som tokgasa med Sportster så det här med "tjejhoj eller gubbhoj kanske man ska värdera om lite.
Kajen, mitt tips om hojval...köp en touring om du tänker skjutsa mycket, annars en Fat Boy....OK plattorna skrapar i men låt det skrapa det är ganska fränt med tomtebloss i kurvorna, det finns bra marginal till nåt annat tar i.
Och idén med en andrahoj ar helt rätt, är själv jäkligt sugen på ett busbygge av en Sportster, ev en Dyna som kamrat till min Street Glide
Bry dig inte Sanniz...Sportster har alltid blivit kallad för tjejhoj.
Det bästa med dom är att man kan åka långt på dom (ensam) snabbare än alla andra modeller vid rödljuset och som i dag när jag o polaren med en Night train hamnade på en grusväg på några mil hade han inte en suck med sina extra kilon o längd samt framflytt medan Sportstern sladda o sprätte grus för glatta livet
Men som dom flesta är eniga om så skall man välja efter ändamål, jag hade inte haft något i mot att äga en Road king också
Iofs tycker jag det är dags, att tvätta bort vissa stämplar.
För något år sedan råkade jag på en gubbe, som kollade på makens och min hoj då... Maken hade en ombyggd Softtail på den tiden... den var tydligen en riktig Harley i gubbens ögon, medan han fnös åt mig och sa ordet tjejhoj.
Ungefär som jag för lite mindre än ett år sedan blev rekommenderad en sportster xr1200 som nästa hoj, när jag berättade om mina tankar om hojbyte, i stället för den hoj jag drömde om, som är en nightrod special... Rodden skulle visst vara för tungkörd för tjejer, enligt personen i den butik jag befann mig i... Hm.
Det är väl jag själv, som avgör, vad min tjejhoj är för något. Eller hur?
För mig är en tjejhoj en nightrod.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Nightrod...då gäller verkligen att provköra först Sanniz, snygga visst men en helt annan motor karaktär och vad jag förstått är du känslig när det varavar, en Nightrod börjar inte funka ordentligt för än vid 5000 varv o uppåt...skulle tro att du vill minst tre växlar till med en sån hoj
Maken har en sådan... Så provkörning är nog inte så svårt... Gäller bara att jag når fram ordentligt... Han är ju nästan 2 dm längre än mig.
Och jag misstänker, att den typen av hoj är min... Drömmen för var ju en ninja.
Har t o m suttit bak på en japanare, som är byggd för dragracing, när jag hälsade på en vän i Skåne (men han fick ju givetvis montera på en massa elände, enbart för att kunna köra mig den helgen). Och då gick det undan! Speciellt när en grupp av snabba hojar tog sig in på en "militär flygbana".... Och fort därifrån när MP dök upp.
- - - Uppdaterad - - -
På min Sportster vill jag åtminstone ha minst en växel till i hög fart... Men det beror mer på det höga varvtalet... Jag får för mig, att den blir dödad då, om man kör för länge för snabbt.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Då så då va det inte mycket att snacka om men tänk på att fart o hästkrafter är beroende framkallande och risken finns att du hamnar i dragracing träsket som jag gjorde tills du är helt ruinerad o utblottad
hoppsan, tänkte just såga Nightrod men då formulerar jag om mig, så här är det... var sjukt sugen på en just en Nihtrod för X antal år sen men efter en provkörning så tvekade jag p.g.a den hamnade någontans mittemellan.....ingen riktig "glidare" och på tok för slö för att vara sporthoj, men tycker fortfarande den är för jäkla snygg i.a.f mattsvart med oranga ränder....men som sagt ingen hoj för mig
PTB....Racingträsket är farligt, har varit djupt nere i det
För det första skojade jag med tjejhoj.
Men sen skriver du själv att en nightrod är en tjejhoj.
Hur var det nu med stämplarna du ville tvätta bort???
Dubbelmoral??
Haha, då vågar man inte skriva att du borde ta av stödhjulen på hojen nu och köpa en riktig hoj? haha
Obs! Humor!
Ha det
Lars
Lars Nilsson... Hade du läst det på ett mer vettigt sätt, hade du sett humorn i det hela. Men den där stämpeln om Sportster hör man allt för ofta, även på detta Forum.
Kan trösta dig med, OM du läst på om mig, att triken är till salu redan. Dock har jag inte så bråttom än med att kränga den, eftersom det fortfarande är någon månad kvar innan jag kan ansöka om handledarskap för min make. Min lämp gäller i två år till och denna gång hoppas jag få en handledare, som faktiskt KAN ÖVNINGSKÖRA med mig mina lediga stunder. Vanlig trafikskola fungerar inte med mina arbetstider och så pendlar jag 17 mil varje arbetsdag, har redan testat den delen... Kan tyvärr inte tävla med elever, som skolkar, för att få tider som är ok och tillräckligt kontinuerliga.
Men vet du en köpare på triken,. får du gärna meddela mig. Jag kan släppa den tidigare med, om jag får loss mina pengar till en Nightrod i stället.
Jag tar inte illa upp om stödhjul, för jag vet att många inte klarar att ens köra min trike i 50 km/h genom en kurva... Det är taktik, att hålla sig på vägen med den med, som inte alla verkar känna till... Med andra ord, Jag kör ingen klumpig VW trike, utan en liten och smidig Sportstertrike.
Vi får inte glömma vad tråden egentligen handlade om... Inte råd åt mig, utan köpråd till en, som faktiskt vill kunna skjutsa sina damer med.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Inte för att jag vill väcka anstöt. Men idag gick jag in på stadens största MC-affär (Breiviks) och såg en jättesnygg ny HD!
Den hette Switchback och såg ut som en HD innan de fick elefantiasis. Tänk på hur fina proportioner en original Knucklehead eller Hydraglide har. En Switchback är nog för liten om man är 190cm men om man är normalstor så måste den vara både snygg och bra! Med ekerfälgar och en annan sadel så.
pratar stämplar här ser jag.. Jag är 24 år och när jag går in till handlare gör dom sig inte ens besväret att komma fram till mig för jag kör ju såklart inte harley och kommer varken ha råd eller viljan att köpa en. Varför skulle inte en ung kille utan skinnväst, tattueringar och bockskägg kunna vara intresserad/köra harley. Riktigt tråkigt, så stämplarna skulle det verkligen behöva jobbas på, både på modellerna och förarna!
Kajen,testa en Crossbones för skoj skull! En undervärderad hoj som man inte möter i varje kurva som med dom flesta andra modellerna.Ingen racer men bekväm o blivande klassiker
There are no problemsonly solutions
Noyen... Då är du ovanlig...
Jag tycker också det finns en hel del snygga sportstrar, annars hade jag nog inte köpt en till en början. Sedan att den byggdes om något år senare, är en annan femma.
********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********
Bokmärken