Hade varit betydligt trevligare och gått omkring o kollat in en gäng sådana här hojar på träffarna, då kanske man böjt sig ner o till o med krupit på knä igen för att kolla in olika lösningar
Senast redigerat av Lasse.S den 2012-05-13 klockan 08:10. Anledning: fel
Först å främst, Hjälmen av för Adreneline, har följt din byggtråd så rätt i min smak, din och min iaf.!
+1, haha förstår precis vad du menar, har man kommit ner på knä är långgafflar enda chansen att dra sig upp igenPTB: Hade varit betydligt trevligare och gått omkring o kollat in en gäng sådana här hojar på träffarna, då kanske man böjt sig ner o till o med krupit på knä igen för att kolla in olika lösningar
Förr tyckte jag att bygga, lacka tom köra krävde talang annars skulle man låta bli, idag vet jag att alla kan om dem vill och väljer att prioritera det. Hur vet jag det kan man fråga sig, jo genom att läsa alla trådarna här på HF och på andra motorcykel forum.
Idag surfar och kör jag järnet, men drömmen om att bygga lever kvar och är helt säker på att när det är dags så drömmer man om att köra och surfar runt på blocket å ebay å allehanda mc-forum.
Samma gäller trender och ekonomin så go with the flow folks!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
En sportster 883 jag byggde om. Rätt mycket jobb även om mycket inte syns för ett otränat öga. Svingen töjdes ut med domkraft för att få plats med 150mm däck, massa el slaktades, saker flyttade, skärmstag kapades, skärmen sticksågad, etc etc.
Före:
Efter: 3000 kr i delar(framfälg och däck) och en vecka senare.
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
De hojjar jag tycker är häftigast på träffar är alla rat bikes, även om det är en yamaha lr nått annat märke som inte är harley. Å då har jag ändå en dyr harley för över 100k som mest liknar alla andras hojjar. Att bygga egna lösningar går fett mycket före att köpa färdiga eftermarknadsdelar när det är möjligt.
Sen ska hojjen inte vara nån matrix hoj eller skrothög tycker jag. Funktionen går hand i hand med utseendet och klarar man bara av att åka 4 mil pga att röven inte pallar hardtail så är man tyvärr mer mekaniker än biker. En biker åker hoj nomatter what, en mekaniker skruvar. Ska man vara både och så går all ens fritid till just motorcyklar den saken är säker. Adjö.
Senast redigerat av whiskeythrottle den 2012-05-14 klockan 12:51.
Kolla här PTB59, riktigt nygjort fulmekk (PTB59 ska det såklart vara, ändrat nu, sorry)
http://harleyforum.se/showthread.php...9907#post39907
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Mikes teori: Allt börjar med ramen, om man börjar med en choppning där så följer att man inte kan använda en sadel från hyllan osv.
Jag håller med PTB59. Det är för mycket billetbögar som håller på med "stajling" i den här branschen. vad fan är det för mening att åka på meets för att kolla hojbygge om man redan har sett allt i kromtillbehörs katalogerna?
Många är väll helt enkelt för rädd att göra fel, och därför lämnar in sin hoj för byte bakhjul och en fotreglage sats för astronomiska summor.
Jag ser ju hellre en inte helt perfekt egentillverkad sissy med lite eget tänk, än en bolton i kromad fyrkantsjärn.
Stål är billigt. Det är bara börja göra fel några gånger först så blir det tillslut rätt.
Trägen vinner!
Kan ju handla om att man inte har kunskapen att svarva fräsa till fälg /fotreglage eller gjuta egna däck typ som ingen annan har.
Trodde själv förövrigt att "postorderhoj" delar var allt som det Inte står HarleyD (made in taiwan) på men jag har visst missupp fattat begreppet
Så det är aluminium eller "billet" prylar som gör en "postorderhoj"
Man lär sig nåt varje dag
Njaa nu var väll fräsa fälgar lite att ta i kanske.. Och gjuta däck vet ja väll itne om någon håller på med
Men som sagt. Gör om, gör rätt, våga och vinn.
Trägen vinner!
Tror det helt enkelt kan vara olika saker som menas med riktiga byggen vs postorderbyggen? Beroende på vem man frågar.
Vad är riktiga byggen är det ratbikes och fulmek (helst på original Hd eller yamaha).
Och Postorderbyggen då hoj med billetdelar från kromkataloger helst med Rewtek, Ultima eller s&s spis.
Säger inte att nåt är fel eller rätt bara undrar vad som är vad hehe
Man kan sätta egen prägel på en ny softail utan att vara rik eller masterbyggare. Jag köpte en ny Fxst Evo softail åkte hem plocka isär och börja förädla, köpte lite grejer och kapa och svetsa en del samt lite färg ,men det var ej den juppimoppen längre. Visst kanske skadat att köpa en ny softail för göra om den direkt, men man vill ju ha eget stuk och kunna åka långt på nåt. Okej gjorde massa själv men den ombyggnaden kosta mig 5000kr, och då hittar man den på parkeringen med...
Mattsvart är den nya kromen
ALLA hojar idag e ju fan mattsvarta....
Hur mycket "eget" eller fantasi kräver det?
Går man runt på en träff idag så e ju de flesta hojarna svarta.
Jag säger inte att det är rätt eller fel, men i min bok är mattsvarta bobberhojar lika trista som en del tycker cvo-hojarna är antagligen.
Tom Indian Larry köpte det mesta till sina hojbyggen i kataloger.
Han körde iofs inte med mattsvart i någon större utsträckning..
Nä krom o flake o mässing var hans signum samt massor av coola detaljer.
Han vågade göra hojar som HAN gillade, det e det inte många som vågar idag.
- - - Uppdaterad - - -
Sådana egenskaper är showbikes, de är skit snygg men du skulle inte se dem ute på vägen i en svensk vinter .. eller även när det regnar. Det är fördelen med matt svart
BB, it's not about the bikes colour, rather about a colourful biker, dn't you think :-)
+1 mer färger o snygga lacker, på körbara bågar!
Varför skulle det vara svårare att tvätta en "färglack" än mattsvart???
Nä, mer färg vill jag ha....
Bokmärken