Tja! Lite info om Andrews Kammar kan vara till nytta för trim typ vilken kam ska jag ha om man tittar på Andrews...
DESSA KAMMAR ÄR AVSEDDA ATT ANVÄNDAS MED S&S GEAR DRIVE KIT, VILKET ERSÄTTER DEN YTTRE KAMKEDJAN OCH GER MINIMALT MED SPEL OCH MAX EFFEKT. GEAR DRIVE KITET VT10-4276 MÅSTE DU KÖPA TILL SEPARAT.
ALLA KAMMAR ÄR AVSEDDA ATT ANVÄNDAS MED ORG HYDRAL LYFTARE.
21 Mild gatkam lämpad för vanlig gat körning och touring. Passar bra med org komp och till tungre hojar. Ger mer kraft över hela registret, bolt in. Fungerar bra med Insput eller förgasare.
26 Bolt in cam för den som vill ha mycket vrid vid låga varv, idealisk för touring hojar, drar bra från 1800-5500 RPM. Fungerar bra med Insput eller förgasare.
31 Mycket bra kam för motorer över 95 CUI och 10:1 i komp. Enklare att montera än 37 kammen, drar bra mellan 2000-5800 RPM.
32 .Hög lyfts variant av 31 kammen, lämplig om du har mer än 10:1 i komp, andra fjädrar ett måste. Drar från 2800-5800 RPM.
37 Mycket bra kam till 88 CUI motorer ger ett brett vridmoment, drar bra mellan 2200-5800 RPM. Passar bra till både EFI och förgasare, Bolt in.
44 Vass gat kam 88 CUI motorer med mer än 9,5:1 i comp, drar bra från mellan register till toppvarv..
54 Denna kam är avsedd att användas i 96-103 CUI motorer med komp upp till 10:1,drar bra mellan 2200-5600 RPM, fjädrar måste bytas.
50 Denna kam ger max effekt och vrid på högre varv, lämplig för lättare hojar med 88-95 CUI motorer med komp från 9,5:1 eller högre, drar bra mellan 2600-6000 RPM.
55 Denna kam ger max effekt och vrid på högre varv, lämplig för lättare hojar med 88-95 CUI motorer med komp från 9,5:1 eller högre, fjädrar måste bytas.
60 Denna kam är avsedd att användas i 95 motorer med portade toppar, drar bra mellan 2400-6000 RPM, fjädrar måste bytas.
67 Denna kam är avsedd att användas i 96-107+ CUI motorer med komp mellan 10:0-10,8 och portade toppar,drar bra mellan 2600-6400 RPM, fjädrar måste bytas.
TYP TIDER DURATION .053 LIFT
21 10/30 40/08 220 228 .498
26 11/35 41/09 226 230 .490
31 10/46 52/08 236 240 .510
32 10/46 52/08 236 240 .510
37 18/38 46/14 236 240 .510
44 21/41 49/17 242 246 .495
54 16/42 43/15 238 238 .555
50 20/48 54/18 248 252 .510
55 22/46 52/20 248 252 .550
60 24/56 58/22 260 260 .560
67 24/48 58/22 252 260 .570
59 29/57 63/27 266 270 .590
64 30/62 66/30 272 276 .640
Det är ju svårt att hitta en kam som är optimal då man trimmar även portning samt comp. Det som är lika viktigt är ju rören man kan säga mycket viktigt då man ofta ser dip på kurvorna och beror ofta på vilket rör man har till förhållande till cubik. jag har provat en del på min 95" med TW50 motorn blir riktigt skoj ska in med den gamla pp till vecka. Vi ska inte glömma att trimning är rätt inviduel beroende på körsätt är man defensiv eller agresiv det får var och en fundera på man får säga som onatop sa till mig (går den bra så låt den vara) rätt så bra sakt.jag har fått många ideer av ONATOP som är bra från kammar till rör mm och det är bara att ta av sig hatten för kundskapen. En fråga är det någon här som kör 95" med TW50 samt pp av nya modelen möjligen någon som har ändrat insatsen för vrid för ljudet blir ju som det blir då man trimmar... jag undrar ska man vara nöjd eller jag har ju provat luft&buller/ SERT/SEST men det gör ju inga under precis så om man har 75 eller 79 på slangen eller 105/110 i vrid spelar inte så stor roll. Har man ca 100 på slangen och ca 130 -150 i vrid ja då börjar det att bli skoj.. Hade
Tack för det,man försöker att ju att dela ut infon på forumet...
Bokmärken