Man kan ju tycka Vance & Hines skulle haft koll på detta (de har trots allt tillverkat systemet med RSD som designer).
http://www.vanceandhines.com/store/s...lsystems/11805
Du får gärna förklara varför headers måste vara lika långa, det är också en sak personligen gärna struntat i. Men intressant att veta. Om det ger en häst mer eller mindre känns om det kvittar för merparten av oss. Plus att detta borde väl isåfall kunna mappas? (Finns hur många system som helst på marknaden som har olika långa headers, Supertrapp, Paughco mfl)
Hittade detta på en sajt (bilar), vet ej om det är relevant för MC?
Om man skulle följa alla måsten så hade Customscenen dött ut för hundra år sen. Kolla på långgafflar tex, kan ju inte vara den mest optimala lösningen för ex bäst väghållning? Sen att man dessutom stoppar in en 124ci i samma maskin? Borde var mot alla måsten, men folk gör det iallafall för att de kan och vill.
Respekterar din Performancekunskap till 110% men samtidigt är mitt bygge långt ifrån en performancemaskin och den ska i mina ögon se bra ut och kunna köras lite mindre sträckor. Springergaffel, tvåkolvsok, stenben är inte receptet på performance direkt... inte heller en 883cc som får rast av vilken racejaps 125:a vilken dag som.
Men som du skriver, nog om detta. Vi har alla olika tycken, smak och behov och det är ett måste för att customscenen ska leva kvar.
Bokmärken