Hej igen.
Ok då är jag med du som ser ut att ha lite koll på det hela har du några andra tips vad det rör de andra punkterna på min lista ?
Mvh
Johan
Tuna
Vad jag menade var att BÅDE S&S Super Stock och Daytona går att ställa i kickläge!
Hej igen.
Ok då är jag med du som ser ut att ha lite koll på det hela har du några andra tips vad det rör de andra punkterna på min lista ?
Mvh
Johan
Nej , jag är en ren funktionsnörd, "estetik" är inte min grej! Mvh O
Senast redigerat av Broder Dalton den 2012-10-25 klockan 09:56.
Hej igen
Nu har de monteringen börjat
Skulle plocka ur motorn hade jag tänkt men blev lite fundersam hur man lättast får isär länken mellan
låda och motor, behöver man ta isär den eller kan man så att säga lyfta av hela kåpan med allt intakt i.
svårt att förklara men jag skickar två bilder på vad jag menar
Tacksam för lite tips, som sagt är helt novis på detta
Jeg vet heller ingenting om saken,men verkstedhåndboken vet nok.. du kan laste den ned gratis her; http://www.filestube.com/s/shovelhead+manual
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
Tack för tipset.
Jag har laddat ner den och kollat lite snabbt och som jag förstår det så måste man blocka ner allt dvs koppling kedja m.m.
för att få isär motor och låda dvs det går inte bara att lyfta av hela kåpan.
Du måste ta lös transkedjan och kopplingen också om du ska ha lös lådan från ramen.
Du behöver också en avdragare för få lös kopplingskorgen.
Trägen vinner!
Om Du bara ska lyfta ur motorn räcker det om Du lossar compensating sprocket och de 4 st 5/16
UNC-skruvar som håller innertrans mot motorblocket. Dra motor lite åt höger och vicka upp den + lyft ur
Släpp lite på 3/8" som håller lådan mot växellådsplattan först så du kan vinkla ett par mm
Funkar om Du inte vill riva kopplingen men det kan IOFS var lika bra att riva och kolla den
Som Adrenaline skriver: avdragare till kopplingen är ett MÅSTE Den kan sitta som faan...
riktigt bra tips , tack så mycket. var får man tag i en avdragare ? hur ser de ut ?
ungefär såhär;
Billig här; http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Ve...2-armad-20339/
There are drunk riders. There are old riders. There are no old, drunk riders.
snabba puckar ! tackar !
Tuna
Jag skulle INTE ge mig på kopplingsnavet med den typ av 2 kloig ***KO-avdragare som visas ovan
Kolla m BikeLine, dom säljer en avdragare som är avsedd just för HDs gamla 3-fingers och 5-fingers BikeLine Part nr 90-311
kopplingsnav. Kostar ett par hundringar.
O
dom där 2 kloiga avdragarna är ingen höjdare,jag gjorde en egen avdragare tog en halvtimma å snickra ihop en stabil avdragare
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Här har du ett svart:
http://www.motorcycle-dynamics.nl/p/...ACK_30281.html
Aha ok
Du kan köra ett som ibland kallas Knucklestyre, finns i svart. Monterade ett sånt på polarens Street Bob nedan, han var mycket nöjd med känslan. Du får byta din höga risers mot lägre.
nice ! snygg cykel ! var precis ett sådant styra jag var ute efter ,, ska googla lite på Knucklestyre se om jag hittar något
Bokmärken