Förr i tiden var det alltid bildäck som gällde på våra choppers. Personligen tycker jag det var en frälsning när dom började tillverka riktiga MC däck i schysta dimensioner. Då kunde man ju börja gasa lite rejält utan att vara rädd för släpp...
Har någon provat detta?
http://www.hdforums.com/forum/tourin...road-king.html
Om man läser detta så verkar det som om det funkar!!
BILDER (admin)
If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!
Förr i tiden var det alltid bildäck som gällde på våra choppers. Personligen tycker jag det var en frälsning när dom började tillverka riktiga MC däck i schysta dimensioner. Då kunde man ju börja gasa lite rejält utan att vara rädd för släpp...
D.F.W.T.B
Körde 7år med 195/14-65 däck på min gamla stelbenchopper och det funkade hur bra som helst.Hängde med dom andra i svängarna utan problem. Körde med 1kilo luft och den var faktiskt bekväm på vägenMen det är ju skillnad på touring och en lätt chopper.
Senast redigerat av xbones den 2011-06-11 klockan 20:27.
There are no problemsonly solutions
Hmmm....bilgrejer på (Touring)-H-D och det blir snart en Guldvinge :mad:
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Vet inte vad admin har kört för hoj men jag menar stilmässigt är det ju helrätt med bildäck på en svenskchopper. Och det funkade tycker jag. Se bilden på min profil. Hojen är faktiskt byggd o reggad i Norge 1999 som en -48heheh.Skulle nog inte tveka o sätta på bildäck på crossbonesen när det är dags. Kan ju se bra ut?
Senast redigerat av xbones den 2011-06-11 klockan 21:08.
There are no problemsonly solutions
Haha...jadå...lite ironi bara - lade till (TOURING)
Men skulle nog sätta på mcdäck iallafall...om inte så för att det är snyggare!!!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Senast redigerat av xbones den 2011-06-11 klockan 21:35.
There are no problemsonly solutions
Åkte bakom en Valqyrie (strippad winge fullsastad med blomma och packning) med bildäck bak och det var bedrövligt att se. Han kunde inte hålla en linje i kurvorna och fick bryta upp hojen inför kurvan för att få upp däcket på kanten. Spårade och djävlades på alla sätt och det syntes när man låg bakom. När jag frågade hur det kändes så sa han att det kändes okey!? Hojåkare??
Är inne på mitt 4:e 180-däck på Ultran, bytte häromdagen, och det är bara att konstatera - ett slitet däck (2 mm kvar) är hopplöst att köra med. Spårar och är tungstyrt som en jappscustom och då är ett slitet 180 mc-däck att betrakta som fortfarande "runt" i förhållande till ett platt bildäck.
Skulle avråda starkt från en sådan manöver. Man förlorar mycket av körglädjen som finns i ett touringchassi. Inte värt ev lägre pris/livslängd enligt min uppfattning. Själv skulle jag inte ens anse det lönt att testa.
Tack för alla svar
Då jag nyss åkt med 40 profil(225/40/18) på bilen nere i södern och här uppe i norr så förstår jag skillnaden i norr behövs nog 75 profil för att inte spåra så förbannat Men mina barn tycker att farsan fixat en snygg bil
If I need help I`ll ask you!If you need help call me!!
Bokmärken