Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: SFRO besiktning - tips, trix och hjälp

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Jag vet att det är ett gäng hjältar här på forumet som choppat sina sportstrar och stekt dit stelbens-kit typ Valen custom eller motsvarande. Letade lite men tänkte att det är snabbare att fråga rent ut;

    Behöver man SFRO för att kapa bakramen på en sportster och svetsa på ett stelbenskit? Man bibehåller axelavståndet och ändrar inte drivning med fälg, däck eller annat. (förutom skärm, lyse, blinkare och regplåt.)
    Behåller man då isf ramnummret?

    Jag vet nämligen att SBP har godkänt minst en sån här hoj, men kan det bli problem i fortsättningen?
    Senast redigerat av ETER242 den 2012-11-28 klockan 13:29.

  2. #2
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av ETER242 Visa inlägg
    Jag vet att det är ett gäng hjältar här på forumet som choppat sina sportstrar och stekt dit stelbens-kit typ Valen custom eller motsvarande. Letade lite men tänkte att det är snabbare att fråga rent ut;

    Behöver man SFRO för att kapa bakramen på en sportster och svetsa på ett stelbenskit? Man bibehåller axelavståndet och ändrar inte drivning med fälg, däck eller annat. (förutom skärm, lyse, blinkare och regplåt.)
    Behåller man då isf ramnummret?

    Jag vet nämligen att SBP har godkänt minst en sån här hoj, men kan det bli problem i fortsättningen?
    ska du byta till stelhäck så åker du på SFRO. det är möjligt att några lyckats få hojen besiktad men jag tror inte de lyckas få inskrivet "OMBYGGT FORDON, stelram" i regbeviset. sen har jag iofs hört varianter på hur det går till men ska du vara korrekt så är det SFRO som gäller. verkar vara en samvetsfråga samt en hel del godtycke hos besiktaren också.....
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  3. #3
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    Citat Ursprungligen postat av tjockben Visa inlägg
    ska du byta till stelhäck så åker du på SFRO. det är möjligt att några lyckats få hojen besiktad men jag tror inte de lyckas få inskrivet "OMBYGGT FORDON, stelram" i regbeviset. sen har jag iofs hört varianter på hur det går till men ska du vara korrekt så är det SFRO som gäller. verkar vara en samvetsfråga samt en hel del godtycke hos besiktaren också.....
    fast nu tvekar jag på mitt eget svar... hört sjukt mycket olika från olika källor..
    ja ja jag har ju satt igång sfro karusellen redan så....
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

Liknande ämnen

  1. Sfro besikta med mikuni hsr 42
    Av Bratpakk i forum Custom & Byggen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-11, 10:59
  2. Problem vid reg besiktning av RG-04
    Av karlmikael i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-23, 20:19
  3. E märkt framlampa vid besiktning? och fästanordningsproblem
    Av Henrik Forslund i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 11:34
  4. Besiktning
    Av xbones i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 07:25
  5. Besiktning
    Av sako i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 12:52

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •