Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 124

Ämne: Varför anses inte VRSC modellerna vara riktiga "Harleys"?

  1. #101
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Ja Sanniz , det kan stämma , det 'är som V8 under huven ungef. & uppfattningar i det ämnet ... hua , rena rama Vilda Webben det här men jämför man VR med Swedish House musik så ja det är klart man börjar fundera på hur bra en VR är igentligen! haha
    Om vi säger som så.... De sålde slut och har tjänat redigt med pengar. Få grupper inom rock kan säga detsamma i Sverige. Uppenbarligen ville du inte se en bildlig liknelse angående att roddarna börjar bli allt mer populära hos köpare. Fast jag tror nog mest du bara ger tillbaks för gammal ost... Du hade säkert problem med typ byte med, när du pratat med de riktigt gamla stofilerna (med "rätt motor, ljud och kick").


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #102
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    "Är ni lika pessimistiska mot andra hojar inom Harley familjen, som ni själva inte anser vara Harley´s enligt er godtyckliga åsikt?
    Kan inte påstå att jag ser samma typ av diskussioner om de andra typerna av hojar, fastän det borde kunna finnas där också.
    Verkar som v-roddarna väcker mer ont blod i de flesta med mer äldre värderingar"

    Kan det bero på att V-roddarna är enda modellen som har en annan motor? 45graders motorn är ju liksom Harleys signum både till utseende och ljud, V roddarna bryter ju det på alla sätt och är en Joker i leken.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #103
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    "Är ni lika pessimistiska mot andra hojar inom Harley familjen, som ni själva inte anser vara Harley´s enligt er godtyckliga åsikt?
    Kan inte påstå att jag ser samma typ av diskussioner om de andra typerna av hojar, fastän det borde kunna finnas där också.
    Verkar som v-roddarna väcker mer ont blod i de flesta med mer äldre värderingar"

    Kan det bero på att V-roddarna är enda modellen som har en annan motor? 45graders motorn är ju liksom Harleys signum både till utseende och ljud, V roddarna bryter ju det på alla sätt och är en Joker i leken.
    Men som sagt var... Leken utvecklas ju med... Oavsett vad det gäller. T o m du nöjer dig ju inte med det du har... Det ser man ju på alla ombyggen. Jag tycker bara det är knepigt, att det är enbart där folk ens orkar ödsla tid med negativa klangar hela tiden.. De få gånger de inte muttrar något om tjejmoppe osv...
    Vänta bara tills första Harleyn utan den vanliga bränslemotorn kommer... För det lär den göra, OM märket skall överleva framtiden.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  4. #104
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Men som sagt var... Leken utvecklas ju med... Oavsett vad det gäller. T o m du nöjer dig ju inte med det du har... Det ser man ju på alla ombyggen. Jag tycker bara det är knepigt, att det är enbart där folk ens orkar ödsla tid med negativa klangar hela tiden.. De få gånger de inte muttrar något om tjejmoppe osv...
    Vänta bara tills första Harleyn utan den vanliga bränslemotorn kommer... För det lär den göra, OM märket skall överleva framtiden.
    Trodde du redan visste att jag gillar jag V-Roddar också, skulle troligen aldrig köpa en men det är en annan sak, du undrade varför många inte ser roddarna som som en i familjen och jag svarar vad jag tror och vad många säger och vad som är logiskt och har inget med min personliga uppfattning att göra. För sista gången jag gillar alla motorcyklar oavsett modell fabrikat osv, fattar inte hur du klarar att missuppfatta saker hela tiden o vända det till mig personligen, skulle bli glad om du kan hålla dig till teknisk fakta och inte känslor.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #105
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    För sista gången jag gillar alla motorcyklar oavsett modell fabrikat osv, fattar inte hur du klarar att missuppfatta saker hela tiden o vända det till mig personligen, skulle bli glad om du kan hålla dig till teknisk fakta och inte känslor.
    Det du svarade på förra gången var mest riktat till Crazyswede... Men att du tog åt dej mest där, inte mitt fel.
    Vi lär ha skilda uppfattningar trots allt.
    Fakta höll jag mig till... Roddarna är Harley´s. Men det verkar som många andra inte vill inse detta. Jag undrade då egentligen mest hur samma "negativa personer" skulle reagera den dagen det kommer en Harley, som inte ens är någon form av bränslemotor på det vis vi är vana vid. Och ändrar man typ av motor lär ju även märket utvecklas framöver.
    För dagens fakta är, v-roddarna är Harley´s men i "modernare tappning". Det verkar inte de flesta acceptera. Och om du hade vart lika älskande till dom så hade du väl inte heller behövt antyda något om vilka grader en "riktig Harley skall ha på sin motor", eller hur? Då hade du kanske kunnat vara mer smidig själv, med att påtala eventuella fördelar med den nya typen av motor i stället.
    Att det är dyrt att serva/laga en mer modern hoj är ju inte modellens fel. Snarare är det väl en mer "monopolliknande marknad" som påverkar detta och skyller på att det har med samtliga garantier att göra.
    Och skall man dra det långsökt, verkar ju de flesta grabbar inte så nöjda med sina motorer heller. För varför skulle man annars konvertera hojar till 1200 eller byta kammar och annat på sina andra modeller? Allt borde ju egentligen handla om, att alla vill att deras maskin skall utvecklas. Dock är det inte kanske alla som bryr sig heller, utan nöjer sig med att hålla sin hoj original.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #106
    Måste bara få säga att när man sitter på ett fik så kan man höra på långt håll att det är en Harley som kommer men du kan stå brevid en VR och fortfarande tro att det är en Japan hoj sorry men så är det och det har med vinkeln på cylindrarna och tändföjden .
    Vevstakarna sitter på samma vevtapp. När en HD tänder på främre cylindern roterar vevpartiet 315 grader tills bakre cylindern kommer i tändläge. Men det är 405 grader mellan bakre cylinderns explosion och den främre cylinderns. Denna oljämnhet i tändintervallerna ger Harley-Davidson dess unika ljud och känsla ... pulsen i en Harley.... pulsen i en levande HD..... är allt annat än vad en kopia kan generera

    Och det har inte en VR SÅ ÄR DET .....

  7. #107
    Till alla som är skeptiska till V-Rod familjen inom Harley koncernen så vill jag tillägna denna video som berättas av självaste "Willie G" och där han själv poängterar hur viktig V-rod familjen har varit för Harleys framtida framgångar som företag! Enjoy! http://www.youtube.com/watch?v=c3uzRhuE3zs

  8. #108
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Till alla som är skeptiska till V-Rod familjen inom Harley koncernen så vill jag tillägna denna video som berättas av självaste "Willie G" och där han själv poängterar hur viktig V-rod familjen har varit för Harleys framtida framgångar som företag! Enjoy! http://www.youtube.com/watch?v=c3uzRhuE3zs


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  9. #109
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Du hade säkert problem med typ byte med, när du pratat med de riktigt gamla stofilerna (med "rätt motor, ljud och kick").
    Sorry Sanniz , nu hänger jag inte med , om det är min gamla hoj du menar jag hade "problem med typ byte med" så ägs den numera av en känd Smålänning & kan ses på museum numera.
    CS//

  10. #110
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av crazyswede Visa inlägg
    Sorry Sanniz , nu hänger jag inte med , om det är min gamla hoj du menar jag hade "problem med typ byte med" så ägs den numera av en känd Smålänning & kan ses på museum numera.
    Inte byte av hoj... Utan att du gick från en typ av Harley till en helt annan, som på sin tid kanske inte räknades som en "riktig" Harley.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #111
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Inte byte av hoj... Utan att du gick från en typ av Harley till en helt annan, som på sin tid kanske inte räknades som en "riktig" Harley.
    Jaha , okay ... ja visst tog det imot lite med motor & låda allt i en enda klump & gummisnodden där bak men vad f-n gör man då i detta land , man är ju glad man slipper kardandrift iaf. haha
    Nej några äldre maskiner är det dåligt med här nere , dom är väl uppsågade & sålda som järnfilspån för länge sen kan ja tro , om det ens har funnits några.

    Jag kan iaf. lugna dom oroliga TwinCam åkarna som går i ev. vattenkylningstankar med att era TC maskiner kommer inte få värmeslaget i den svenska sommar värmen , vare sig i tunnlar el. i bilköer , jag har wobblat med min TC i hettans Bangkok i timtal utan problem , visst blir det lite "svettigt" om benen men pallar man inte det bör man nog ta en taxi med AC i stället.

    CS//

  12. #112
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 129
    Tackad: 11
    Först när v-roden kom så sa man: MEN VA FAN NU DÅ.
    Men nu har man vant sej lite och skulle inte ha nåt emot att äga en.

    Men när man provkör får man ju bara prova några km,vore roligt att ha den
    en hel helg så man hinner köra lite och se om det skulle vara nåt.

    Verkar vara standard att man fixar så bränslelampan lyser på testhojarna också.

  13. #113
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Först när v-roden kom så sa man: MEN VA FAN NU DÅ.
    Men nu har man vant sej lite och skulle inte ha nåt emot att äga en.

    Men när man provkör får man ju bara prova några km,vore roligt att ha den
    en hel helg så man hinner köra lite och se om det skulle vara nåt.

    Verkar vara standard att man fixar så bränslelampan lyser på testhojarna också.

    Kan ju bero på, kanske, att de vill ha tillbaks hojarna någon gång med.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #114
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Har du provkörde en ? Hur många milen har du kört med din hittills ? Vad lockade dig till en istället för den vanliga Harley ?

  15. #115
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Mycket intressant film
    Det skulle också vara intressant och veta hur stora marknads andelar v-roden har i Usa respektive Europa av hela modellprogrammet och hur stor del köpare som bara kan tänka sig v-rod. gillar sånt där onödigt vetande
    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Till alla som är skeptiska till V-Rod familjen inom Harley koncernen så vill jag tillägna denna video som berättas av självaste "Willie G" och där han själv poängterar hur viktig V-rod familjen har varit för Harleys framtida framgångar som företag! Enjoy! http://www.youtube.com/watch?v=c3uzRhuE3zs
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #116
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Kan inte låta bli att hoppa in och framföra min högst personliga åsikt.

    Har en längre tid funderat på att skaffa en hoj , men det blev liksom aldrig av.
    I början då man funderade var det mycket tankar kring R1 och ninja m.m.
    men nu 10 år senare då jag äntligen gjorde slag i saken och köpte en hoj
    så blev det en HD (en shovelhead).

    Varför det då ? jo för att man känner att man blivet gubbe och vill glida i
    stället för att race som en galning.

    För mig är HD oldschool och en riktig glidar hoj som helt enkelt inte kan förknippas
    med "modernitet" men det är min åsikt det ! no hard feelings !

  17. #117
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Tuna Visa inlägg
    Kan inte låta bli att hoppa in och framföra min högst personliga åsikt.

    Har en längre tid funderat på att skaffa en hoj , men det blev liksom aldrig av.
    I början då man funderade var det mycket tankar kring R1 och ninja m.m.
    men nu 10 år senare då jag äntligen gjorde slag i saken och köpte en hoj
    så blev det en HD (en shovelhead).

    Varför det då ? jo för att man känner att man blivet gubbe och vill glida i
    stället för att race som en galning.

    För mig är HD oldschool och en riktig glidar hoj som helt enkelt inte kan förknippas
    med "modernitet" men det är min åsikt det ! no hard feelings !
    Tur för oss andra att Willie G. Davidson inte håller med dig där.
    För det smajlet han hade efter den större provkörningen hade kunnat delat hans skalle i två delar, fastän hojen gick sönder under turen.
    Han ligger ju trots allt bakom det mesta som är en Harley.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #118
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Avesta
    Inlägg
    144
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Tur för oss andra att Willie G. Davidson inte håller med dig där.
    För det smajlet han hade efter den större provkörningen hade kunnat delat hans skalle i två delar, fastän hojen gick sönder under turen.
    Han ligger ju trots allt bakom det mesta som är en Harley.
    Man skulle kunna dra en paralell till bilar. Om någon frågar dig följande:

    -åker du amerikanare ? då är "amerikanare" synonymt med gammla amerikanska bila
    man menar då inte en ny amerikansk bil från GM.

    På samma sätt som om någon frågar - åker du HD ? då ser man ju inte en roadracing
    hoj som det står Hd på tanken framför sig, utna en lite äldre glidarhoj.

    Det kanske inte handlar så mycket om vad Willie G. Davidson tycker och tänker utan mer
    om hur varumärket uppfattas av dess köpare. Inga kunder inget varumärke

    Kul att folk tycker olika och intressant att disskutera detta !

    Vill även framhäva att jag visst tycker att VRSC är en "riktig" HD dock passar den inte in i min högst personliga bild av vad en HD står för och är
    Senast redigerat av Tuna den 2013-01-03 klockan 04:45.

  19. #119
    V.I.B crazyswedes avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Surin Thailand
    Inlägg
    316
    Tackad: 0
    Apple är ju åxå en dator säger dom men hur många marknadsandelar har dom? haha
    CS//

  20. #120
    Intressant att se vad lång denna tråd blev .. Jag började med shovelhead bytte till evolution och fick utstå spott å spe men fan vad den gick å vad tät den var . Blev en till , men fick sen nån idé efter att läst en test om nya vtx Honda 1800 å djävlar vad folk gnällde om nerbyt å dyligt...visst ingen harley , men efter två och en halv säsong tar harley fram nightrod specialen som var djävligt nice att se på och hade 121 hk och 240 bakdäck så det är klart jag bytte till en sådan ... Åkte tre säsonger och visst var det nåra som uttryckte ingen riktig harley .. Sket jag i ... Gick hur bra som helst .. Men blev sugen på lite gammel stuk och då tar harley fram crossbones 2008 med svart springer 6 växlad låda ock nära 1600 cc , kände .vill ha känslan igen och har nu modifierat den till mitt stuk som jag gillar ... Och det är väl igentligen vad man gillar själv som är grejen ... Kan bara konstatera att många cyklar å byggen har det blivit och många härliga mil .mvh nöjd oavsett snack och att man bör prova innan kritiserar .
    Ha det bäst alla oavsett vad ni åker .

Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Dyna Wide glide 2010 "stallar vid lägre gaspådrag"
    Av oilelf i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 10:00
  2. Ball "trashig" Sportster - inte för finsmakaren..
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-09, 15:04
  3. Premiär av "Nya" butiken på "nya" Mc-konsult / Motorteknik
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 15:57
  4. INGA 103" motorer i Europa på Harleys 2012:or
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 12:59
  5. Southeast Custom Cycles - Softial "Funky Cold Medina"
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 07:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •