Tänk på att du får kortare avstånd med att frikoppla.
"slaget" i handtaget blir kortare sas.
Tänk på att du får kortare avstånd med att frikoppla.
"slaget" i handtaget blir kortare sas.
Har monterat flera 30% varianten som finns i Custom Chrome sortimentet ihop med 15% styvare fjäder på Sportstrar. Kopplingen går lätt. Har undvikit 40% av ovan nämda skäl. Rekommenderas i 30% varianten Clutchlite CCI 687011 till Sportster.
Pallar man inte öppna ölburken / flaskan ska man inte heller dricka öl tycker jag ... menar orkar man inte klämma in kopplingshandtaget så ja .. go figure! haha
CS//
Nu tror jag att det är ett antal H-d ägare som jag, som är har reumatism.Det skulle underlätta jättemycke för jag om det fungerar ( specielt vid stadskörning)
och en öl kan man öppna med en skruvmejsel eller dylikt. Mvh mr trike
Ja då så , då kan du ju öppna din öl ... öh
CS//
Min gamla 1440 sportster bänkad till 120 rwhk på Bågings Superflow bänk hade jag en 40% styvare fjäder och 40% chutchlite monterad utan några som helst problem vare sig med slir eller slaglängd med originalkoppling för övrigt.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Gillar den där bilden!
Hoppas den eller de som snodde den där hojen dör extra plågsamt.
Jag tror som sagt inte det blir några problem med kopplingen, hellre lite hård än slirproblem igen.
Bara trimmet var ju en slant över 50,000 kr så det sved ordentligt kan jag säga....när jag är klar med alla förbättringar vikt och med väghållningen på nya hojen blir det även trim på den men inte större än 1250 cc men en bit över hundra kusar siktar jag på så det går att gasa upp den på bakhjulet, fast det dröjer nog något år till innan det är dax
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Ja jag gick just & funderade på det .. automatkonverterad HD , det vore nåt det , 1/3 av pållarna går åt att driva turbin & pumpen .haha
Nej men man undrar ju om det ska vara en DHR avdelning på forumet åxå .. nu finns stödhjul till din NR bla. kan fås med droppställning som options osv. , kanske skulle gå att få bidrag från FK så man kan få servostyrning , auto , fetare speglar mm. till rabatterade priser .. det får ju finnas gränser lixom.
CS//
http://www.hemrickperformance.com/Pages/vpc.aspx
Lättare koppling fast med mer tryck uppe i varv vilket förhindrar slir.
Det bästa alternativet isf, fast betydligt dyrare då.
ca: 2000 kr, men har man problem med slirande koppling/tungt handtag är det en räddning.
Har provat muller powerclutch på en tidigare hoj funka kanon
På crosshojar och enduro's går det montera slungkoppling så man inte behöver använda kopplingshandtaget alls. Bara växla och gasa.
Som tex Rekluse http://www.ktm-parts.com/RMS7736.html
Trägen vinner!
Tror jag återfaller på min gamla fotkoppling ja! haha
CS//
Finns till BT och XL också, sök på "Prostart Clutch"
http://www.rekluse.com/web_app_harley.pdf
Jag har bara läst om dem, ingen egen erfarenhet.
Bokmärken