Citat Ursprungligen postat av weberg Visa inlägg
coolt bygge! hur många hästar e där i buell motorn? ja kör på sporre -04 motor på mitt bygge och där är 67hk. för dom är väl byggda på typ samma grundmotor? eller har ja fel?
Kolla gärna in mitt bygge med
har allt varit inne och snokat på din byggtråd! riktigt snyggt bygge! tipsa gärna om hur du klädde sadeln.
jodå dom är byggda på samma grund! det skiljer sig en del mellan årsmodeller, den motorn jag har är från en m2 cyclone -98 och om ja har fattat rätt så är det vassare kammar som är den största skillnaden, varvar mer oxå! andra modeller har andra toppar och lättare vevparti.
fick med ett gammalt bromspapper som säger 95hk på hjulet med dyna 2000 tändning men hur bra det stämmer vet ja inte! ska bromsa den när ja är klar! körde buellen en sommar innan ja sprätte isär den och det fanns mos så det räckte för och åka ifrån 1550 konverterade bigtwins på strippen utan några större problem!
bänka din cykel så borde du få lite mer än 67hk! öppna piper och filter så borde den klättra upp till 70-75 hk! ett par vassare kammar på det så blir det nog fint drag i grejerna!