kollat laddningen? Min gamla shovel gjorde precis likadant. Det visade sig att batteriet var helt keff.
Tog mig en stund innan jag kom på det dock eftersom det satt bara kick på den.
Har felsökt med nya tändstift,brytare,kondensator,batteri,tändkablar . Går kanon på främre cylinder. Vad kan felet vara idéer????
kollat laddningen? Min gamla shovel gjorde precis likadant. Det visade sig att batteriet var helt keff.
Tog mig en stund innan jag kom på det dock eftersom det satt bara kick på den.
Trägen vinner!
Batteriet är helt nytt och full laddat 12v 7amp.
Jaha men har du kollat så den laddar?
Trägen vinner!
Kanske behöver justera stötstängerna till bakre cylen.
Funkade den förut, vad har du gjort däremellan. Är det en original?
Köpte den i vintras. Har gått så här hela tiden men blivit värre allt eftersom. Jag har inte ändrat ngt. Va så när jag köpte. Ej original är borrad till 1520 och annan kam. Har inte kollat om den laddar. Borde inte båda cylindrarna smälla och puffa???
Jag antar att du köpt den privat? Vad sade säljaren?
Privat köp. Han sa inte så mycket då han inte kört den på länge.
Min gjorde likadant, gick bara bra på tomgång men direkt man gav gas så gick den skit på bakre cylindern. Misstände och small.
Trägen vinner!
Misständer på bakre cylindern hela tiden. Men går bra när man ger gas och varva den.
kollat så inte slungorna inte sitter fast?
Trägen vinner!
ska mäta om den laddar i morgon. Vilket värde ska de vara på ? Samt vilket värde ska tändspolen vara på? Slungorna menar du vikterna då?
Kring 14volt är bra. Tomgång eller gas, så ska det inte bli märkbar skillnad. Ja det var dom jag tänkte på.
Trägen vinner!
vad ska det vara för värde på tändspolen? Har accel tändspole paket
Är det en vanlig Skovel eller är det en Earley (glömt stavningen) Skovel.Fördelaren kan sitta ett halvt varv fel.
Helt komplett tändplatta med slungor och allt är bytt. Startar lätt som fan. Men han vill skjuta på lågt varv och knappt gå försen man ger han varv. Börjar tro att det är förgasare eller???
Hur är kompet, ta ett kompprov? Har du elstart? Det är ju lättare att ta kompprov med elstart än med kick. Ett första grovt prov göres med tummen. Ta ur båda stiften. Sätt tummen i främre tändstiftshålet, kör runt motorn. Tummen skall tryckas bort som en champagnekork,POFF. Prova bakre, samma resultat? Men kompmätare är säkrare.
Champagne kork är testad. Likadant bägge cylindrar. Fler tips???
Det var ju jävligt bra! Men förgasaren, nä det är inte säkert. Lurigt!
Bokmärken