Hallå jag har bara positiva erfarenheter har den på min ultra98 evo har suttit på ca 5000 mil utan problem,och på en softail 05a, 2000 mil funkar fint.
någon som har synpunkter på hd:s automatiska primärkedjespännare
Hallå jag har bara positiva erfarenheter har den på min ultra98 evo har suttit på ca 5000 mil utan problem,och på en softail 05a, 2000 mil funkar fint.
Hörde att det finns två modeller, en bra och en mindre bra!?
Och genast undrar man vad det var du hörde vad var det som var bra med den ene,och vad var det som var dåligt med den andre.![]()
He jag vet men det är alltid bättre att få lite fakta beskriven inte bara hörsägen![]()
En mek berättade det för mig när han kollade spelet på min transkedja häromdan, jag frågade inte efter skillnaden, eller så lyssnade jag inte så noga vad han sa, troligen det sistnämnda...
Tjena!
Hur många mil håller en Kamkedjesträckare? Har en Street Glide från 2014 körd 6000 mil och det är orginal som sitter kvar!
MVH: Krister Åland
väldigt olika har bytt på hojar som har rullat som din och den var sliten genom plasten intill metallen, och på en som rullat 21000 mil som inte var mycket sliten. Problemet är att plasten torkar ur och det börjar släppa små smulor från beläggen och dom tenderar till att sätta igen dom små kanalerna i lyftare m.m
Tack för info
Har du någon information hur många mil primärkedjesträckaren håller på samma hoj?
Y62 (2024-11-05)
Beläggen varar väldigt länge men automat spännarna tenderar till att spänna upp kedjan för hårt på vissa hojar medan andra fungerar den som den ska.
Det är slak på kedjan som det skall vara, tack för informationen![]()
Bokmärken