Tror på konceptet, bra inkörsport, även om jag håller fast vid min Big Twin. Men hur är ljudet? De får ju inte låta mesigt.
Det är kanske lika bra att FXDB:n försvinner från programmet. Något med väghållning och som inte rostar konstant hade varit roligt. Det verkar ju inte vara så mycket krom på dom nya mini-HD. Dom kanske har fattat att krom inte är det dom är bäst på direkt ;-)
Tror på konceptet, bra inkörsport, även om jag håller fast vid min Big Twin. Men hur är ljudet? De får ju inte låta mesigt.
Dessa hojar är nog inte riktigt min kopp te men nu kanske den äldsta dottern slutar att yra om Triumph....
Den låter väl som en Virago. Hur dom låter vet vi ju....
WL750 XR750 2 legender från varsin tid . Tyvärr tror jag knappast dessa asiater når kultstatus.
Kinalook och tillverkade i Indien.... näe, jag är jävligt skeptisk!
Förövrigt så tror jag inte ett ögonblick på att dessa hojar skulle vara någon slags inkörsport,
för exempelvis ungdomar, att börja åka HD. Jo, jag har också varit yngre, en gång i tiden, och
inte fan sneglade man på sådana här skapelser då inte. Det man suktade efter var kort och
gott plastraketer, som gjorde 0-100 med ljusets hastighet... eller helst ännu fortare!
Förövrigt så kan man ju indirekt säga att HD redan gjort vissa försök, med en snarlika typ av
hojmodeller. Tänker då närmast på Buell. Som i mitt tycke faktiskt var ganska så roliga hojar.
Men vad hjälpte det? Det sket sig ju det också dessvärre!
Jag håller med fullständigt. Att dom är tillverkade i Indien har väl heller ingen betydelse? Den tiden när HD byggde solida saker (åtminstone när det gäller sporrar) är sedan länge förbi oavsett var dom förlägger sin tillverkning, min nightster är så fylld av plastskit, dålig lack och taskig eldragning samt placering av ECU mm att det påminner om det värsta kina-skräpet oavsett. Jag tror HD gör rätt i en billig, lättare och mindre hoj för att inte helt bli bortglömda om femton år. Dom måste få ungdomar att bli intresserade, inte bara behålla sin befintliga kundkrets med 60+are. Så som jag kör hoj och med den estetiken jag efterfrågar så är det endast sporren som är ett alternativ från HD. Bra initiativ!
Alltså anledningen till att HD nu börjat bygga hojar i Indien, beror troligtvis på att dom redan 2009 försökte
börja sälja hojar i det landet. Dessvärre så visade det sig vara ganska så kämpigt, p.g.a höga importavgifter
för utländska fordon, samt hårda emissionslagar för motorcyklar med motorer över 500cc. Utöver det så tillkom
en skatt på 30%, på varje hoj. Vilket slutligen alltså gjorde att importhojar skulle bli dubbelt så dyra att sälja
i Indien = svårsålda.
Så detta försök, med Indienbyggda moppar, får nog mer eller mindre anses som ett försök för HD att försöka
slå sig in på den Indiska marknaden. Där dom helt uppenbart redan försökt att slå sig in tidigare, dock utan
framgång.
Harley.Davidson är bara ett företag som alla andra, deras huvudsakliga verksamhet är att tjäna pengar för aktieägarna. Världen har förändrats sedan sextiotalet, delar kommer från hela världen och så billigt som möjligt. Harley idag är verkligen inte helt *MADE IN AMERICA*
Bokmärken