Som frågan lyder, ersätter en powercommander någon enhet i tändsystemet? Var en kollega till mig som sa att det kan vara så men vad jag har läst och förstått så är en powercommander en liten styrbox som kopplas in på befintliga kablar och lurar tändsystemet så att motorn ändrar sin insprutning mm. Lite dåligt formulerat men jag hoppas att någon förstår vad jag menar.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Tja! Om du ska göra nått så hör med Perra Evensson i tillberga..och så fixar han en Pover vision eller så ta du en SE box ..båda dom gifter sig med hojens system..tel till perra 070/7794774 hör med han en mycket duktig kille som vet vad han gör.. Lycka till..
Lutar mer och mer åt att min hoj ska få sig ett besök hos Evensson. Har varit inne på reparation och bänkning hos firman jag köpte den av för att den misstände, sotade igen stiften och gick allmänt dåligt i motorn. Samma firma som även installerade PCV i den. Nu verkar det som att de fått ordning på ett par delar men stiften sotar fortfarande igen väldigt snabbt, bilden visar hur tändstiften ser ut efter ca 30 mil:
Så här ser protokollet ut från bänkningen:
Frågan är om det bara är så att den går för fett eller om det kan vara något annat fel.
Inget fel på de stiften, och kurvan ser ju kanon ut.
Dom stiften ser ut som en dåligt ställd förgasar hoj och är på tok för svarta med andra ord alldeles för fett för 30 mil körda.
kurvorna du visar är effektkurvor och på dom kan man inte avgöra något utan det som är intressant är AFR kurvan vid olika varvtal och belastning.
Åk till någon som kan hjälpa dig, Perra tex utan att passera gå.....
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Bokmärken