Ursprungligen postat av
Gonzo
Tjena,
Precis som rubriken lyder så undrar jag om man vågar köpa sig en Harley-Davidson? Tänker på allt det man läser om märket. Verkar finnas stora kvalitetsbrister överlag och/eller bristande kvalitetskontroll vid tillverkningen för ägarna skriver mer om fel och brister än om hur bra hojen håller. Det är i varje fall den uppfattning jag fått efter att ha läst igenom både svenska och utländska forum den senaste månaden.
Har läst om allt från att nya hojar börjar rosta p.g.a. dåligt rostskydd, och/eller att man använt undermåligt material från början där det redan finns rostpigment vid tillverkningen som gör att det rostar inifrån, till att motorerna är undermåliga och att man får meka mer än man kör. Grejerna håller helt enkelt inte.
Modellen som jag funderar på att köpa, Seventy-Two, har ju mycket krom och kvalitetsproblem med kromet har man ju också läst om. Har inte läst om problem med just den modellen men om andra.
Bor direkt vid havet så trots att jag bara kommer köra under sommarhalvåret så kommer hojen att utsättas för salt. Vill ju inte behöva oroa mig för att det ska börja rosta.
Att behöva oroa sig för rost eller för att motorn ska lägga av är ju inget man vill eller ska behöva oroa sig för när man har lagt +140,000 kr på en ny hoj.
Bör jag vara orolig? Vågar man köpa sig en Harley-Davidson?
Bokmärken