kolla om det är skit på givaren till hastighetsmätaren.
Sen kan tps:en va trasig kanske?
Hej! Jag har problem med min softail 2005 fat-boy, när jag varvar motorn så över 4000 varv så tänds motorlampan och slocknar så fort jag kommer ner något i varvantal, samtidigt som hastighetsmätaren beter sig jävligt skumt, kör jag i 90 så kan den svaja ända ned till 78 för att sekunden senare komma upp i 90 igen. Någon som har någon bra idé på vart jag ska börja undersöka? Kanske inte relevant men jag vill ändå tillägga att den är svårstartad som bara den, får vrida gasen 3-4 ggr medans startmotorn går runt och när gashandtaget är nere på tomgångsläget igen så tänder den.
Tacksam för svar!
Mvh Paq
kolla om det är skit på givaren till hastighetsmätaren.
Sen kan tps:en va trasig kanske?
Tack för tipsen Lars! Kollade givaren för hastighetsmätarn, var inget skit på den alls vad jag kunde se, inte helt säker på hur jag gör för att kolla tps'n dock?
Låter som ett givarfel ändå! var så på tantens sportster blinkersen hängde kvar efter man svängt
Och på den en 2001 var det givaren till hastighetsmätaren!! Och motorlampan är ju uppkopplat för
att läsa av givare,elektoniska fel det är därför den blinkar! mest tid sparas genom att läsa av felkoder antar
jag.Men vad vet jag? är ju bara en servicetekniker på bilar
LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!
Hittade detta efter Lars N. också! låter ju som samma problem!!???
Så han borde ju veta vad felet var!!???
Lars Nilsson
Speed sensor?
Tjena
När jag körde igår så dog hastighetsmätaren mitt i körningen.
Trippmätare och automatisk blinkersåtargång dog med.
Samtidigt tändes motorlampan till emellanåt.
Jag antar att hastighets sensorn dött, men undrar bara om det kan finnas andra orsaker?
Ljuset i mätaren och displayen till trippmätaren är tända när tändningen är på men trippmätaren stannade på det den stod på när mätaren dog.
Någon annan som varit ute för det här?
LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE !!
Det kan ju vara ett kabelbrott någonstans på vägen till givarna med.
Jag kollade TPS'en och mätte efter konstens alla regler, men det verkar som den är som det ska vara.. Jag glömde skriva med att jag har en power commander IV på hojjen också, och den ska väl styra allt med tändningen som jag förstått det? Kanske ska lämna cykeln åter till bike och be de kolla upp vad som är galet. synd att det ska bli så jävla dyrt nere hos dom bara.. :/ Om någon annan har något tips som kan tänkas hjälpa mig spara tusenlapparna så är jag idel öra!
Bokmärken