Hade Samma strul på ena sporrenDet visa sig vara tändningslåset som var väck har bytt 2 stycken vibrerar sönder
Min fxst 02.a blev tokig igår,började larma helt utan vidare....Gick dit med fjärrkontrollen till larmet och larmade av,satte på tändningen utan problem.Stängde sen av tändningen och larmet aktiverades som vanligt,dvs med två blinkningar,MEN ingen tutsignal som den alltid har gjort.
Men efter en stund började fanskapet att larma igen!!!!
Vad är det som händer,laddaren är på så den har ström som vanligt iaf!!!
//Robban
Hade Samma strul på ena sporrenDet visa sig vara tändningslåset som var väck har bytt 2 stycken vibrerar sönder
Ta bort skiten.
Jag hade en 02:a för några år sedan och på den tiden larmade sikten på av sig själv efter typ 30 sekunder när man stannade.
Satt man kvar började jävulskapet pipa. Skit irriterande.
Så det åkte i sopporna.
Det är aldrig för sent att ge upp
Hej !
Är det svårt att "ta bort skiten" ? är oxå grymt irriterad på larmfunktionen ( har -03:a)
Har läst om att visa sätter en vippbrytare som man kopplar förbi larmet med . men det bästa vore ju å bli av med skiten :-)
Mwh / Göran
Köp en TSM och kasta din TSSM.
Men måste paras ihop med hojen på HD tyvärr så gör det där innan du rullar in hojen.
De finns på ebay osv men se till att få rätt TSM till din hoj.
Ok , man tackar så ödmjukast :-)
Mvh / Göran
Hej Robban!
Hur gick det för dig? Ersatte du larmet med en blinkersmodul utan larm?
Jag har en Road King 02 som har precis samma problem.
Uffedino
Hej..
Nej jag bytte batteriet som var på upphällningen,sen har jag kört,det blev bättre den börjar inte larma helt utan vidare längre,visst,nåt kvitter ibland,men absolut inte som tidigare.
Nu vet jag inte om detta var en slump,men det har blivit bättre iaf!
//Robban
Min Hojj stängdes av -utan anledning men det var larm om låg batt nivå o motorfel.
Nu vet jag att larmet kan störa ut motorn så den går på tomgång i 5 se innan den stannar, efter en viss tid är det ok att starta.
Men det är rätt tråkit om man är mitt på skogen........
Jag ämnar att ta bort larmet då jag inte litar på det nu.....för nu tänds röda nyckeln på intrumentpanelen då jag slår på blinkers.....
Nu har jag nytt batt o det verkar funka -just nu iaf
På min 09 sportster plockade jag bara bort sirenen med ett halvkilo järnfästen Allt fungerar utan att byta blinkermodul. (HFSM) Vill man så kan man plocka bort antennen också som sitter i modulen men då lyser varningslampan för larmet så den kan sitta kvar om man vill.
Hmm det går o få bort skiten utan att hojen elen spunkar ur totalt alltsåHur gör man?Har varit ute o åkt hela dan oså när jag kom hem till byn skulle jag bara in på affären o när jag kommer ut o ska starta så hoppar larmet i gång o det går inte o starta oså helt hux flux så går det att starta o larmet tystnarSom jag skrivit så har jag bytt tändningslås fast nu 3gånger så nu är jag jävligt trött på skiten JÄVLA DYNGA kunde ju ha blivit stående 20mil hemifrån i steksolen
Det ska bli sååå jävla skönt o slippa tändningslås,larm o batteri när CLIFF blir klar 1sladd upp till lyset o 1sladd till baklyset från generatorn
Detta plockade jag bort i vintras utan problem Allt sitter monterat på ramen framför bakhjulet Bromsljuskontakten sitter i samma fäste men det är bara skruva dit den igen när "skiten" är borttagen.
Antennen kan som sagt också tas bort utan att något elektriskt påverkas( utom den irriterade nyckelsymbol-lampan som då lyser hela tiden och man får en felkod att antennen fattas )
Bara låt den sitta kvar och bind upp den med kabelstumpen från sirenen.Då släcks lampan när motorn gått igång. och datorn tror att larmet sitter kvar..
Detta gäller nyare larm med "Keyfobbar " utan knappar
Bokmärken