Du kör också buntband-i-väskan-lösningen för regplåten ser jag! Keep it coming!
Efter att ha hyrt en forty-eight tre dagar i Klippiga bergen förra sommaren så var jag mer eller mindre såld på modellen för att inte tala om Colorado. Om ni någon gång får möjligheten att åka dit, se då till att hyra en hoj och ta en tur upp i Klippiga bergen, en bild säger mer än tusen ord:
Gillar att den upplevs som både nätt och fet på samma gång med det stora framdäcket och den lilla peanut-tanken. I våras letade jag upp ett ex som endast hade gått 900 mil och var utrustad med standarduppgraderingen V&H short shots. Våren var allt annat än problemfri då hojen strulade en hel del och firman jag köpte den av betedde sig minst sagt oprofessionellt. Till slut så fick jag själv ordning på hojen och har i sommar börjat att modda den lite smått.
Första inköpet var en beggad väska från Lejonkulan, modell nightrider, som jag fick för 2500:-. Väskan behövde lite kärlek och efter att ha putsad upp den med Biltemas lädertvål och läderbalsam så var väskan som i nyskick!
Då väskan hade suttit på en äldre sportster så passade inte de medföljande fästena. Det visade sig även att bakblinkersen var ivägen... Efter lite rundkoll på olika alternativ till baklampor med kombinerat blinkers/position/bromsljus så fick det tillslut bli ett par svarta Kellerman micro 1000 DF, dyra (850 kr/st) men väldigt små och stiliga.
Köpte även in gängstång M8 och lite muttrar och brickor för att tillverka mig ett par nya fästen till väskan. Efter lite handsågande med en slö bågfil så hade jag mig ett par egentillverkade fästen till en ringa kostnad av 100 kr.
Efter montering så blev resultatet:
Valde att korta ner gängstången ett par cm och förstärka upp den med M8 muttrar över hela dess längd:
Tillsist så satte jag på lite svart krympslang över fästena:
Kapade även till en bit från ett vinkeljärn som får agera tillfälligt fäste för blinkersen. Rätt stor skillnad i storlek på original och Kellerman...
Fortsättning följer...
/E
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Du kör också buntband-i-väskan-lösningen för regplåten ser jag! Keep it coming!
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Haha, okej! Ja så fort kylan sätter in så har jag själv en hel del att stå i, hojen stod ju på verkstad fram till juni så jag fick inte gjort en bråkdel av det som var planerat.
Måste fråga då jag kör samma blinkers bak, hur har du löst det där fram?
Än så länge har jag originalblinkers men tänkte byta till ett par miniblinkers från Biltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC...rs-2-st-82338/ Dock lite oklar om jag kommer att behöva fixa något med motstånden, bakre blinkersen ställde ju in sig så fint men har för mig att jag har läst någonstans att om man byter till led fram så kan man behöva fixa med det... Återstår att se. Hur löste du monteringen av dina blinkers bak?
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
För en vecka sen så bytte jag styre, från original till ett 1 1/4" dragbarstyre från Bikeline som lackades om till svart. Var även tvungen att köpa 1" risers från loner industries då styret annars tog i framgaffeln och bromsvätskebehållaren tog i höger blinkers. Lite före och efterbilder:
Körställningen blir rätt mycket aggresivare, håller på att vänja mig vid den. I och med att styret både är bredare, mindre pullback och ingen rise så åker kroppen fram en del, än så länge går det fint men det återstår att se efter att jag har kört en längre tur...
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Jag har ett litet fäste liknande detta: http://www.harleybutiken.com/produkt...sfaste-dampare som är diskret och enkelt att göra själv. Fram kommer du behöva motstånd, jag köpte ett par miniblinkers från Lelles, http://www.lellesmcdelar.se/belysnin...motstand-B1297 där ingår smutta motstånd. Har inte monterat dom så jag går inte i god för dom, dom är väldigt mycket mindre än de man brukar se så det kommer förmodligen bli en del värmeutveckling. Jag tror inte det ska vara något problem dock. Har fortfarande inte bestämt mig var jag ska montera dom...
Min sportster startade inte igår... Körde in till jobbet, inga problem. Sen när jag skulle starta den för att köra hem så klickar det bara till när jag trycker på elstarten, startmotorn går i. Alla lampor slocknar även den som indikerar att larmet är aktiverat. Antar att det har med batteriet att göra, men båda polerna satt ok. Testar att ladda batteriet inkopplat i hojen via snabbladdningskontakt. Inget händer. Plockar bort batteriet och laddar med klämmor, då säger laddaren att batteriet är fulladdat. Kollar att jordkabeln inte är lös. Sätter tillbaka batteriet och drar åt båda skruvarna till polerna och.... Nu tänds lamporna när tändningen vrids om! Antagligen hade skruven vid pluspolen lossnat liiiiite lite... Så nu vet man att dessa kontakter kan vibrera loss, en HD-erfarenhet rikare.
/E
- - - Uppdaterad - - -
I och med att jag har väskan som täcker vänster stötdämpare så funkar inte de färstena dessvärre. Blir att skissa upp något i cad och låta far min skära ut det med hans laser Bra att ha någon med lite roliga maskiner i släkten!
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Tjena,
För din väska är det nog så men den här har inte samma rygg som den du har, därav min lösning. Ryggen på den här är lite stukad och har inte infällningen för stötdämparen som för de nya dessvärre. Dock tror jag att den eventuellt rymmer lite mer tack vare det.
Kommer att plocka bort väskan inför vinterförvaringen så kan ta en bild och visa hur den ser ut då.
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Fan va cleant det blir med kellerman!!
Sportster 48! 👊
Nu har jag storhandlat lite finmeck till hojen från USA
Blev en tank, tror att B-Twin har samma:
http://www.jpcycles.com/product/721-159
Och tanklock http://www.jpcycles.com/product/7500108
Sen nya fotpinnar
http://www.jpcycles.com/product/541-383
växelspaks"pinne"
http://www.jpcycles.com/product/541-384
handtag
http://www.jpcycles.com/product/502-525
kopplings- och bromsreglage
http://www.jpcycles.com/product/512-513
Tanken är att tanken ska bli mattsvart med blanksvarta flames. Får väl se om jag hinner ändra mig innan allt är levererat. Har fått tips om att lacka den vid Probike i Täby Kyrkby, ska vara dyrt men bra. Någon som har något annat bra tips?
- - - Uppdaterad - - -
Blev även en ny hjälm på mcmässan i Stockholm då min andra åkte i backen förra året... Får tacka försäkringsbolaget för att de tar smällen Blev en Schuberth S2, satt riktigt bra plus att jag är lite småsåld på att ha solvisir inbyggt i mina hjälmar.
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Kul! Om du säljer gamla tanken får du gärna säga till.
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Mycket fin tank må jag säga
" You can´t drink all day unless you start in the morning.."
Å du Forslund, min ligger å skräpar så vill du ha den så kom å ta den
" You can´t drink all day unless you start in the morning.."
______________
Min Softail Hero PowerTrain FXSTB Steg 3 103"
Vill inte vara oförskämd men ta gärna den diskussionen via pm istället
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Senast redigerat av revolve den 2015-02-06 klockan 11:02.
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Förberett nya insatser till mitt avgassystem. Var någon på forumet som tipsade om att slå in dessa http://m.bikeline.se/bilder/artiklar/zoom/60-0175_1.jpg i originalinsatsen. Får se om det funkar bättre än V&H quite baffles
Harley Davidson: The most efficient way to convert gasoline into noise, without the side effects of horsepower
Bokmärken