Har du något kopplings schema till din kabel? Är det en vanlig com kabel eller en 0-modemskabel?
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
Har du något kopplings schema till din kabel? Är det en vanlig com kabel eller en 0-modemskabel?
Senast redigerat av Lasse.S den 2012-10-27 klockan 13:57.
Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190
PTB och Pulare: Det börjar likna min sons World of Warcraft utrustning! Var är routern?
Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-10-27 klockan 17:56. Anledning: Stavfel
Fast det ser lite kul och intressant ut med nya elektroniska möjligheter
Åker själv "Flinta modell" från -03 med fugge och Crane box.
Nu har jag fått ihop min kabel och det fungerade direkt. Det startade med att programmet kände av att VCI boxen behövde en uppdatering och det fungerade smärtfritt och sen kopplade den upp mot ECM:en . Jag kunde läsa ut ur VCI:en vilken mapp som är på hojen och den stämmer mot utrustningen. Jag provade även att trycka på check for updates knappen till höger i huvudmenyn men efter en bra stund så dyker ett felmeddelande upp. Super Tuner Update Klient ger felmeddelandet: Unable to connect to the update server. Check your internet connection and try again. Jag kunde ju ladda ner VCI uppdateringen så det borde ju inte vara något fel på min internet uppkoppling. Någon annan som har samma problem och har lyckats att lösa detta problem?
Pulare: -Houston, I think we have an ignition problem! Happy Halloween och lycka till med grejorna
Nu skall jag också ge mig in i tuningvärlden, om inte annat för att lära mig något nytt.
Fick hojen tunad av NB i Umeå men är inte riktigt nöjd, det smäller när man drar av och den går inte helt jämnt mellan 1750 och 2500 med konstant hastighet.
Köpte en kabel på eBay, installerat windows och tunerprogramvaran på en MacBook pro.
Återkommer...
- - - Uppdaterad - - -
Förresten behöver man inte köpa någon CD för tuningkursen, den finns online hos HD. Om det är HDs kurs alltså.
Även jag har bänkkört min hoj på Northbike i Umeå i våras.
Hade en standardmapp till Supertunern innan, och den funkade rätt ok när hojen var varm. Jämt o fint.
Men gick riktigt taskigt när den var kall, ungefär som en förgasarhoj gör om man inte dragit ut choken tillräckligt. Därför trodde jag att en injustering i bänk skulle fixa till det. Men icke...
Enligt effektdiagrammet jag fick, så tappade jag dessutom ett par hästkrafter. Men lite mer i vrid fick jag dock... Men jag var inte nöjd eftersom den fortfarande går dåligt när den är kall, så NB skulle köra den i bänk på nytt.
Körde dit hojen på morgonen, så hojen hann ju få lite temp innan dom tog sig an den.
Svaret jag fick när jag hämtade hojen på eftermiddagen var att det inte var nåt fel. Den gick ju hur fint som helst!
Så min fråga är då, är det normalt att hojen knappt är körbar vid kallstart (efter man monterat Super Tuner)?
Hojen hade inte det problemet alls då jag köpte hojen helt utan Super Tuner eller annat för justering för insprutningen.
Eller är det skit bakom spakarna hos NB, eftersom dom inte fick till det?
Jag understryker dock att hojen går bra när den är varm. Bara vid kallstarter som den går riktigt dåligt. Lite av ett i-landsproblem kanske...
Var det jag misstänkte, Båging... Synd att du håller till så långt bort från Umeå. Har ju läst mig till att du kan dom här grejorna. :-)
Jag har svårt att tro att NB får min hoj att gå bra, så jag funderar på att ta den till Mectec i Kalix. Även dom är ju duktiga...
Frågan är om man kan vara så fräck att man ber dom skicka räkningen för bänkningen till NB? ;-)
Jag menar, jag har ju betalt för bänkningen hos NB, men det blev ju uppenbarligen inte bra...
Den kan nog bli lite svår Kan ju vara värt att kolla iofs. Alltså, har du betalat för en mappning som inte är utförd så är det ju lite obehagligt.... Har hört om enstaka handlare som tar betalt för att lägga på en standardmap, men då brukar kostnaden vara betydligt mindre än en riktig mappning.... vi tar 3800:- inkl moms för en SERT/SEST/DirectLink-mappning...
Vad gäller MecTec, kan jag bara rekommendera honom. Kjell-Anders är en av dom duktigaste vi har i landet och jag litar 100% på allt han gör åt oss!
Mvh /Båging
Bänkningen ÄR utförd. Vet det, eftersom verkstadschefen gick in i datorn o kollade upp att den var gjord. Var med när han tog fram körningen som hörde till mitt regnr... Men som sagt, dom verkar inte speciellt duktiga på just dom grejorna.
Jag kan nog ge dom en chans till, men det börjar bli tjatigt tycker jag.
Borde ha lämnat hojen dagen innan, så den är kall innan den startas upp. Då kan dom omöjligt missa att den går taskigt då den är kall.
Min tomgång är precis som Båging beskriver, mycket trevligare än på 2005an jag hade innan med gasare.
Däremot så gillar jag inte hur den rusar upp i 2000rpm just när man startat, går ner till 1400 efter ca 3 sek.
Går det att få bort eller åtminstone begränsa rusningen?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Bokmärken