Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: ECM har pajjat 3 gånger.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    -Nej, den typen av fel är grymt ovanliga. Har bytt kanske 3 ECM'er på 10 år..... Vanligaste felet är nog att en av spridarna slutar fungera på triggern i ECU'n, men cykeln fungerar ju fortfarande på en cylinder.
    -Vad som gör det är ju såklart väldigt svårt att svara på. Vad trodde dom på verkstaden du lämnat in den på? Fick du se/höra/veta några konstaterade felkoder?
    -Ja, för att PC'n skall göra sitt jobb korrekt måste den mappas, annars är det bara en generell map som ligger i som lika gärna kan vara fel som att den kan vara rätt för din kombination av luft/buller.
    -Det KAN vara PC'n som är boven såklart men INTE på grund av att den är omappad/felmappad.... Ett internt elekronikfel i PC'n kan självklart slå ut ECU'n, men det har jag aldrig hört talas om att den gjort.....

    Kolla med verkstan den står på om dom fått ur felkoder ur den och återkom med dom, så får jag höra vad ECU'n tycker är galet.....
    Jag har bara fått ett svävande svar angående felet. Då jag inte är duktig/intresserad av att mecka har jag litat fullt ut på vad dom sagt på verkstaden.

    Nej, har inte fått se/höra/veta några konstaterade felkoder, men ska kolla på fredag när det är en "vanlig" dag. Jag återkommer i frågan.

    Kul att du svarade så snabbt Båging, jag har blivigt rekommenderad att prata med dig om denna frågan av en kompis!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Macke Visa inlägg
    Jag har bara fått ett svävande svar angående felet. Då jag inte är duktig/intresserad av att mecka har jag litat fullt ut på vad dom sagt på verkstaden.

    Nej, har inte fått se/höra/veta några konstaterade felkoder, men ska kolla på fredag när det är en "vanlig" dag. Jag återkommer i frågan.

    Kul att du svarade så snabbt Båging, jag har blivigt rekommenderad att prata med dig om denna frågan av en kompis!
    Tack! Kul att blivit rekommenderad, då har man väl lyckats med nåt bra i alla fall

    Gör så, kolla lite vad dom tror och om dom fått ut någon info ur ECM'en!! Spännande att höra!

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Tack! Kul att blivit rekommenderad, då har man väl lyckats med nåt bra i alla fall

    Gör så, kolla lite vad dom tror och om dom fått ut någon info ur ECM'en!! Spännande att höra!
    Har kollat nu. Och det enda som jag fick ut av samtalet var att någon elektrokrets (tror det var så han sa) var kortsluten i ECM:en och att dom ska byta mapsensorn. Enligt honom så funkar power commandern som den ska. Jag är väldigt kluven hur jag ska göra med hojen i fortsättningen. Det börjar bli kostsamt. Funderar på att bänka den innan jag hör kört en meter med den. Så dom får ställa in power commandern efter just min hoj. Eller så plockar jag bort power commandern och luft & buller å säljer hojen. Jag har väldigt svårt att koppla bort tanken när jag kör. Man funderar på att NÄR ska hojen pajja igen.

Liknande ämnen

  1. Broms som hänger sig!!??
    Av Harleyman1 i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-29, 20:32
  2. President gånger 2
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 11:31
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 13:00
  4. tränger hjälp
    Av Terminator i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 14:25

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •