Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: H-D120R vs S&S 124cui ?

  1. #21
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Bikerman Visa inlägg
    Hur mycket begär du för motorn?
    Det har jag inte ens funderat på... ska testa att sälja hojen komplett först = 259.000:- (byggkost 374.000:-)
    Kom med bud på maskinen, säljer motorn med komplett insprut.
    The Older I Get, The Better I Was..

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Det har jag inte ens funderat på... ska testa att sälja hojen komplett först = 259.000:- (byggkost 374.000:-)
    Kom med bud på maskinen, säljer motorn med komplett insprut.


    Kvarnstenen... efter en ev. försäljning, vad hägrar då för ett projekt månne


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #23
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Kvarnstenen... efter en ev. försäljning, vad hägrar då för ett projekt månne
    Street Glide igen.. körmaskin.
    The Older I Get, The Better I Was..

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Street Glide igen.. körmaskin.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av belsebub36 Visa inlägg
    Ja,det är bättre att låta bli..men har man haft 180hk/310Nm så är det svårt att köra original.
    Vad var detta för monster motor???

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Vad var detta för monster motor???
    Tja,med risk för att bli utslängd från detta forum..
    Det var en turboladdad Warrior..det enda som var gjort i motorn var lite portning o större insugs ventiler. Resten var alltså original och höll för det vridet...och den hade hållit för mer men som sagt..man har ju inte harley för den är bäst.

  7. #27
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Turbo... tssk.. tssk..

    Big Cui Sucker is da thang!
    The Older I Get, The Better I Was..

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Turbo... tssk.. tssk..

    Big Cui Sucker is da thang!
    Det ena behöver inte utesluta det andra...

  9. #29
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av belsebub36 Visa inlägg
    Det ena behöver inte utesluta det andra...
    Turbo är helt uteslutet, blower är coolt.
    The Older I Get, The Better I Was..

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Kvarnstenen Visa inlägg
    Turbo är helt uteslutet, blower är coolt.
    Det är för och nackdelar med de bägge. har inte sett än så länge något coolt turbo bygge på en harley(45 graders) men däremot så gillar jag prochargern...den ser ok ut med intercoolern fram på ramen. det är ju betydligt enklare att bygga en gathoj med blower istället för turbo..tänker i första hand på smörjning av turbon...tanken är att min wide glide skall ha en procharger så smånigom..men först måste man ju i princip byta ut hela botten delen.

  11. #31
    Skulle kolla ROTREC C15-60 kompressor (Googla)
    Tyska HOREX använder en sån och d finns kit t V-Rod
    Liten smidig självsmörjande enhet Lättdriven och går tyst

    Körde turbo som tryckte gnm CV på 90-talet 148 hp 217 NM med 10 PSI
    107" motor, höll fint

    En ROTREX och fixat DELPHI eller S&S sprut skulle vara fint

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    Skulle kolla ROTREC C15-60 kompressor (Googla)
    Tyska HOREX använder en sån och d finns kit t V-Rod
    Liten smidig självsmörjande enhet Lättdriven och går tyst

    Körde turbo som tryckte gnm CV på 90-talet 148 hp 217 NM med 10 PSI
    107" motor, höll fint

    En ROTREX och fixat DELPHI eller S&S sprut skulle vara fint
    Har kollat in dem oxå. Det är ju en självsmörjande centrifugal kompressor precis som den Procharger använder..
    Skillnaden är ju att man för ett komplett kit hos procharger..har man ingen fullutrustad mekanisk verkstad får man lugnt öppna plånboken o betala för färdiga prylar. Turbo är ju mer skonsamt på motorn när man bara glider runt men gillar konceptet från procharger och är i mina ögon en snygg installation som förstås oxå är viktigt.

  13. #33
    Visst
    Kollade m ROTREX i Danmark , 16000 DKK för en sån
    Jobbet blir att fixa drivningen på comp-sprocket + jobbet m rördragning och ev. intercooler
    Skulle nog bli en mycket mindre och snyggare installation än Prochargers koloss....
    En av ProBike-bossarna kör en sån på en Dyna och jag tycker d e ett riktigt åbäke "US style"
    Dessutom körs den med MIK 42-gasare vilket känns riktigt 90-tal,
    Men PROCHARGER har väl en set-up för HDs-sprut åxå
    Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-09-17 klockan 10:53.

  14. #34
    Vinnare BOTM Dec 2011 Viljars avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    SkåneLand
    Inlägg
    405
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Onatop Visa inlägg
    En av ProBike-bossarna kör en sån på en Dyna och jag tycker d e ett riktigt åbäke "US style"
    Dessutom körs den med MIK 42-gasare vilket känns riktigt 90-tal
    En god vän till mig.. jobbar inte inom ProBike, han är på H-D Sweden..
    Blowern sitter på en Jims 120, +190hk/225Nm på bakhjulet +300km/t.
    The Older I Get, The Better I Was..

  15. #35
    Skall man pyssla med överladdning så är det sprut som gäller enligt min mening(procharger har för både sprut o fugge)..köpte precis en begagnad Thundermax med 3bar mapsensor på ebay...hade den hemma i handen för 2000 Sek...hoppas hinna installera den imorgon o se o man blivit blåst.

  16. #36
    BB ! Helt riktigt, Att suga gnm förgasare = kasst
    Tryck gnm gasare ngt bättre, jag gjorde d på 90-talet Funkade OK men jag vågade aldrig ladda särskilt hårt (Max 11 PSI)
    Hur mkt du än jobbar m inställn av gasare så e risken för lean-out för stor...
    D räcker m lean-out 1 gång på högre varv , sen e d bara att riva motorn

    D e 2011 nu... LOL

  17. #37
    Hjälp av er experter.
    Har börjat planera en Street Glide, och vill ha i en 120R motor.
    Vad skall jag tänka på, dels vid köp av Street Gliden, och vad gäller 120 motorn?

    Edit: Lägger en egen tråd om detta, så svara inte här.
    Senast redigerat av sedaii den 2012-04-08 klockan 19:31.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •