VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!
Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!
Tja,med risk för att bli utslängd från detta forum..
Det var en turboladdad Warrior..det enda som var gjort i motorn var lite portning o större insugs ventiler. Resten var alltså original och höll för det vridet...och den hade hållit för mer men som sagt..man har ju inte harley för den är bäst.
Turbo... tssk.. tssk..
Big Cui Sucker is da thang!
The Older I Get, The Better I Was..
Det är för och nackdelar med de bägge. har inte sett än så länge något coolt turbo bygge på en harley(45 graders) men däremot så gillar jag prochargern...den ser ok ut med intercoolern fram på ramen. det är ju betydligt enklare att bygga en gathoj med blower istället för turbo..tänker i första hand på smörjning av turbon...tanken är att min wide glide skall ha en procharger så smånigom..men först måste man ju i princip byta ut hela botten delen.
Skulle kolla ROTREC C15-60 kompressor (Googla)
Tyska HOREX använder en sån och d finns kit t V-Rod
Liten smidig självsmörjande enhet Lättdriven och går tyst
Körde turbo som tryckte gnm CV på 90-talet 148 hp 217 NM med 10 PSI
107" motor, höll fint
En ROTREX och fixat DELPHI eller S&S sprut skulle vara fint
Har kollat in dem oxå. Det är ju en självsmörjande centrifugal kompressor precis som den Procharger använder..
Skillnaden är ju att man för ett komplett kit hos procharger..har man ingen fullutrustad mekanisk verkstad får man lugnt öppna plånboken o betala för färdiga prylar. Turbo är ju mer skonsamt på motorn när man bara glider runt men gillar konceptet från procharger och är i mina ögon en snygg installation som förstås oxå är viktigt.
Visst
Kollade m ROTREX i Danmark , 16000 DKK för en sån
Jobbet blir att fixa drivningen på comp-sprocket + jobbet m rördragning och ev. intercooler
Skulle nog bli en mycket mindre och snyggare installation än Prochargers koloss....
En av ProBike-bossarna kör en sån på en Dyna och jag tycker d e ett riktigt åbäke "US style"
Dessutom körs den med MIK 42-gasare vilket känns riktigt 90-tal,
Men PROCHARGER har väl en set-up för HDs-sprut åxå
Senast redigerat av Broder Dalton den 2011-09-17 klockan 10:53.
Skall man pyssla med överladdning så är det sprut som gäller enligt min mening(procharger har för både sprut o fugge)..köpte precis en begagnad Thundermax med 3bar mapsensor på ebay...hade den hemma i handen för 2000 Sek...hoppas hinna installera den imorgon o se o man blivit blåst.
BB ! Helt riktigt, Att suga gnm förgasare = kasst
Tryck gnm gasare ngt bättre, jag gjorde d på 90-talet Funkade OK men jag vågade aldrig ladda särskilt hårt (Max 11 PSI)
Hur mkt du än jobbar m inställn av gasare så e risken för lean-out för stor...
D räcker m lean-out 1 gång på högre varv , sen e d bara att riva motorn
D e 2011 nu... LOL
Hjälp av er experter.
Har börjat planera en Street Glide, och vill ha i en 120R motor.
Vad skall jag tänka på, dels vid köp av Street Gliden, och vad gäller 120 motorn?
Edit: Lägger en egen tråd om detta, så svara inte här.
Senast redigerat av sedaii den 2012-04-08 klockan 19:31.
Bokmärken